شناسه خبر:73574
1402/6/21 13:18:50

فرماندار کبودراهنگ گفت: برای جنگل‌کاری از ظرفیت سرمایه‌گذاران استفاده و حدالامکان درختان مثمر ثمر کاشته شود.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان، مسلم غلامی در کارگروه منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کبودراهنگ ابراز کرد: برای جنگل‌کاری از ظرفیت سرمایه‌گذاران استفاده و حدالامکان درختان مثمر ثمر کاشته شود.

وی افزود: باید فضای سبز و جنگل‌کاری انجام‌شده در سطح شهرستان حفظ شود و برای افزایش فضای سبز با توجه به کاهش منابع آبی، درختان مقاوم به خشکی و کم‌آب‌بر کاشته و از سیستم نوین آبیاری قطره‌ای استفاده شود.

این مقام مسئول به حفظ جنگل‌کاری 100 هکتاری بادام دیم شیرین‌سو اشاره و تأکید کرد: این‌گونه جنگل‌کاری می‌تواند آثار مثبت چندمنظوره داشته باشد.

غلامی تصریح کرد: نیروگاه برق شهیدمفتح با استفاده از پساب جنگل‌کاری و تولید نهال خوبی کرده است که می‌تواند برای دیگر صنایع الگو باشد.

وی افزود: راه نجات خشک‌سالی شهرستان، درخت‌کاری است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کبودراهنگ هم گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده در کشور در مدت چهار سال یک میلیارد درخت کاشته خواهد شد و سهم هر ایرانی سالانه سه نهال درخت بوده که از این آمار کاشت یک میلیون اصله نهال در سال سهم استان همدان است.

ابوالقاسم علی‌ویردی افزود: از این تعداد تولید و کاشت 400 هزار نهال در شهرستان کبودراهنگ بوده که تاکنون 200 هزار نهال کاشته شده است.

این مقام مسئول تأکید کرد: امسال باید 193 هکتار فضای سبز شهرستان گسترش یابد که همکاری شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و صنایع در شهرک‌های صنعتی را می‌طلبد.

 

شناسه خبر 73574