شناسه خبر:73595
1402/6/22 10:27:09

سرپرست اداره کل پشتیبانی امور دام ایلام گفت: گوشت مرغ منجمد مازاد بر تولید و نیاز بازار در همه سویه‌ها از مرغداران در استان خریداری می‌شود.

هادی صالحی گفت: گوشت مرغ منجمد مازاد بر تولید و نیاز بازار در همه سویه‌‌ها از مرغداران در استان خریداری می‌شود.

وی افزود: قیمت هر کیلوگرم مرغ منجمد سویه آرین (73 + 12 درصد) هزار تومان درب سردخانه و به‌صورت علی‌الحساب، از این آمادگی برخوردار است که گوشت مرغ منجمد مازاد بر تولید و نیاز بازار در همه سویه‌های موجود در مرغداری‌های سطح استان را از مرغداران خریداری کند.

سرپرست اداره کل پشتیبانی امور دام استان ایلام یادآور شد: گوشت مرغ نژاد آرین به ازای هر کیلوگرم 73 +12 هزار تومان از مرغداران خریداری می‌شود، که این اداره کل وجوه ناشی از خرید را به‌صورت نقدی و یا تهاتر با نهاده‌های دامی به مرغداران پرداخت می‌کند.

صالحی اضافه کرد: خرید مرغ منجمد مازاد بر نیاز بازار را داشته و مرغداران برای انجام این امر با داشتن معرفی نامه از مدیریت جهاد کشاورزی استان و مراجعه به اداره کل پشتیبانی امور دام استان ایلام نسبت به انعقاد قرارداد و فروش تولید خود اقدام کنند.

وی عنوان کرد: خرید و ذخیره‌سازی طبق ضوابط و مجوزهای ابلاغی بدون محدودیت زمانی و با هدف حمایت از تولید در هنگام اشباع بازار و ذخیره سازی برای مواقع و شرایط مورد نیاز صورت گرفته و ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: از دو هفته پیش آماده خرید مرغ مازاد مرغداران بوده ایم ولی به دلیل کشش خوب بازار بیشتر آنان ترجیح دادند تا تولیدات خود را روانه بازار مصرف کنند.

طی دو ماه گذشته دو میلیون قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان انجام شده است.

 

شناسه خبر 73595