شناسه خبر:73598
1402/6/22 10:32:49
رئیس اتحادیه لوازم‌التحریر همدان خبر داد:

افزایش 50 درصدی قیمت لوازم‌التحریر در همدان

امیر گلبخش اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن مهرماه و شروع سال تحصیلی جدید، به‌دلیل افزایش قیمت اقلام نوشت‌افزار و نبود ثبات قیمت (چون خود فروشنده‌ها هم هرروز گران‌تر از دیروز این اقلام را تهیه می‌کنند)، بازار وضعیت خوبی نسبت به سال‌های گذشته ندارد و قدرت خرید مردم بسیار کم شده است.

وی از دیگر دلایل بازار بد این روزهای صنف لوازم‌التحریر را فروش بسته‌های لوازم‌التحریر آماده به دانش‌آموزان توسط مدارس دانست و تصریح کرد: یکی دیگر از دلایل بد بودن بازار دست‌فروشانی هستند که مشکل‌ساز شده‌اند و باعث اعتراض لوازم‌التحریرفروشان هستند؛ چراکه مردم دیگر از بازار خرید نمی‌کنند.

گلبخش با اشاره به اینکه خرید کتاب‌های درسی اینترنتی شده و در مدارس توزیع می‌شود، گفت: در گذشته دانش‌آموزان کتاب‌های درسی خود را از صحاف‌خانه‌ها تهیه می‌کردند و همراه با کتاب‌های درسی لوازم مورد نیاز تحصیلی خود را هم خریداری می‌کردند و اگر دانش‌آموزی کتاب خود را گم می‌کرد، صحاف‌خانه تا پایان سال‌ تحصیلی کتاب برای فروش به دانش‌آموزان داشت؛ اما درحال حاضر این‌طور نیست و مردم علاوه‌بر هزینه کتاب، باید هزینه اینترنت برای ثبت‌نام کتاب را هم بدهند.

رئیس اتحادیه لوازم‌التحریر از شهروندان همدانی تقاضا کرد که به‌جای تهیه لوازم‌التحریر خارجی، لوازم‌التحریر ایرانی بخرند و از تولیدکننده‌های ایرانی حمایت کنند.

 

شناسه خبر 73598