شناسه خبر:73660
1402/6/27 08:55:02

سپهرغرب، گروه خبر: مسئول قرارگاه پیش‌بینی و پشتیبانی سیلاب شرکت آب‌ منطقه‌ای کرمانشاه با بیان اینکه از 185 چاه غیرمجاز در شهرستان سنقروکلیایی آب غیرمجاز برداشت می‌شود، گفت: سالانه 2 میلیون متر مکعب آب غیرقانونی در این شهرستان برداشت می‌گردد.

«بهرام درویشی» روز یکشنبه اظهار کرد: در راستای پروژه‌های احیا و تعادل‌بخشی منابع آب زیرزمینی و با هدف مقابله با تداوم اُفت سطح آب‌های زیرسطحی نیاز به همکاری دستگاه‌های مختلف به ویژه دستگاه قضا داریم.

وی گفت: در شهرستان سنقروکلیایی یک هزار و هفت حلقه چاه مجاز و 185 حلقه چاه غیرمجاز فرم 1و2 وجود دارد که برای انسداد چاه‌های غیرمجاز نیاز به حمایت و همکاری دستگاه‌های قضایی و انتظامی داریم.

وی خاطرنشان کرد: انسداد چاه‌های آب غیرمجاز، نصب کنتورهای هوشمند، جمع آوری انشعابات غیرمجاز آب از منابع آب‌های سطحی، اطلاع رسانی مصرف صحیح آب و توقیف دستگاه‌ها و ادوات غیرمجاز اولویت کاری این شرکت در سال جاری است.

درویشی عنوان کرد: ترویج مدیریت صحیح و صرفه جویی در مصرف آب و برخورد با تخلفات صورت گرفته در حوزه منابع آب سطحی و زیرزمینی با هدف بهبود وضعیت سفره‌های آب زیرزمینی از جمله اولویت‌های مهم کاری دیگر این شرکت است.

وی اظهار کرد: تقویت گروه‌های گشت و بازرسی تحلفات آبی در دستور کار ما قرار دارد و اکنون گروه‌هایی در سطح دشت‌های استان با ارائه گزارش‌های به موقع خود از اقدامات غیرقانونی در این حوزه جلوگیری می‌کنند.

شناسه خبر 73660