شناسه خبر:73695
1402/6/27 12:54:53

مردم استان همدان همراه با همه ایرانیان علاقمند به خاندان عصمت و طهارت علیهم‌السلام در سالروز شهادت حضرت ثامن‌الحجج امام علی‌بن موسی‌الرضا علیه‌السلام و در آخرین روز از ماه صفر گردهم‌ آمدند تا یکبار دیگر اجتماع امام‌رضائی‌ها پرشورتر از همیشه رقم بخورد.

همزمان با اقصا نقاط استان در شهر همدان نیز این مراسم با حضور اقشار مختلف و خادمان حرم رضوی برگزار شد در این مراسم خانواده‌های همدانی با عشقی وصف‌ناشدنی ضمن ابراز ارادت به امام رئوف علیه‌السلام به سخنان نماینده ولی‌فقیه در استان همدان گوش فرا دادند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی ضمن اشاره به ویژگی‌های دوران حیات امام رضا علیه‌السلام گفت: مردم‌داری و توجه به شیعیان یکی از ویژگی‌ این امام همام (ع) بود

وی در ادامه ضمن تاکید بر لزوم تقویت محبت اهل‌بیت علیهم‌السلام در قلب‌ها خاطرنشان کرد: ما در هر موقعیتی باید ولایت ائمه معصومین (ع) را در قلب خود داشته‌باشیم.

امام جمعه همدان در ادامه با اشاره به وقایع روز گفت: مردم ما همیشه ثابت کرده‌اند که در حمایت دین خدا ثابت قدم هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان اینکه مشکلات معیشتی سختی‌هایی را به مردم تحمیل کرده‌است افزود: اما این مشکلات نباید ما را به سمتی سوق دهد کارهایی انجام دهیم که مورد رضایت دشمن باشد.

وی در ادامه با اشاره به حدیثی از حضرت صاحب‌الامر (عج) مبنی بر رجوع به روات حدیث در حوادث بزرگ گفت: ملت غیور و آگاه ما همیشه به رهبری ولی فقیه از ایران اسلامی دفاع کرده‌است.

درخاتمه مراسم یکی از ذاکران اهل‌بیت علیهم‌السلام به مداحی پرداخت و این اجتماع با شکوه و معنوی با برگزاری نمازجماعت به پایان رسید.

 

شناسه خبر 73695