شناسه خبر:73849
1402/7/3 11:30:46

عملیات اجرایی تقاطع غیر همسطح روستای فرخ‌آباد دهلران با حضور نماینده مردم حوزه جنوب ایلام در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و امام جمعه دهلران و برخی از مسئولان استانی آغاز شد.

نماینده مردم حوزه جنوب ایلام در مجلس شورای اسلامی روز شنبه در این آیین با اشاره به پرتردد بودن محور دهلران به اندیمشک و مهران، اظهار کرد: 30 درصد زوار از این محور تردد می‌کنند و در این ایام و حتی در ایام عادی به‌دلیل عرض کم جاده شاهد تصادفات زیادی هستیم.

بهزاد علیزاده بیان کرد: 29 کیلومتر از چهار بانده کردن مسیر دهلران به اندیمشک در حال اجراست که از روند پیشرفت آن گله مند بود و خواستار تسریع در عملیات اجرایی هستیم.

وی با اشاره به درخواست برای استفاده از تهاتر نفت برای تسریع در چهاربانده کردن این مسیرها، یادآور شد: وزیر راه و شهرسازی قول مساعد داده که این مهم دنبال و عملیاتی شود.

نماینده حوزه جنوبی مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حادثه‌خیز بودن مسیر کمربندی دهلران به روستای فرخ‌اباد، گفت: عملیات اجرایی آن در قالب تقاطع غیر همسطح در دستور کار قرار گرفته و امروز کلنگ‌زنی شد.

علیزاده با اشاره به اعتبار این پروژه از محل نفت و راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای، اظهار کرد: 260 میلیارد ریال برای این پروژه هزینه می‌شود.

فرماندار ویژه دهلران هم در این آیین با اشاره به مشکلات جاده‌های دهلران و نیاز به ضرورت تسریع در چهاربانده کردن مسیر دهلران به اندیمشک و مهران، گفت: اقدامات خوبی در حوزه راه در دست اجرا بوده که بایستی تسریع یابند.

لطیف صادقی اظهار کرد: اجرای پروژه تقاطع غیر همسطح «دهلران به فرخ‌آباد» و «شورماهی» نقش مؤثری در جلوگیری از تصادفات با توجه به کمربندی دهلران دارد.

وی افزود: زمان اجرای این پروژه یکساله است و پیمانکار باید روند عملیات اجرایی بر اساس زمانبندی سرعت دهد.

حجت‌الاسلام سید محسن موسوی؛ امام جمعه دهلران هم بر ضرورت توجه به جاده‌های دهلران که هر روز شاهد تصادفات در آن‌ها هستیم شد و گفت: تسریع در اجرای این تقاطع غیر همسطح و بهره‌برداری آن در زمان مقرراز مطالبات جدی است.

محور دهلران به اندیمشک یکی از محورهای حادثه‌خیز استان ایلام به علت وقوع تصادفات جاده‌ای است.

 

شناسه خبر 73849