شناسه خبر:73852
1402/7/3 11:32:12
معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه کردستان اعلام کرد؛

تعیین نرخ غذای دانشجویی در دانشگاه کردستان

معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه کردستان، از نرخ تعیین‌شده قیمت غذاهای دانشجویی در دانشگاه کردستان خبر داد.

دکتر فرزاد پارسا در رابطه با افزایش قیمت غذاهای دانشجویی اظهار کرد: تغییر قیمت غذاهای دانشجویی هر سال و بسته به تغییر قیمت اقلام غذایی رخ می‌دهد که سال جاری نیز برهمین روال صندوق رفاه دانشجویان با همفکری دانشگاه‌های حوزه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بنا را بر این گذاشتند که سهم دانشجو از بهای تمام‌شده غذاها به میزان 15 درصد باشد.

وی افزود: این تصمیم به این معنی است که 85 درصد هزینه را دانشگاه متقبل شده و 15 درصد را هم دانشجو پرداخت کند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه کردستان عنوان کرد: غذاهای ارائه شده در سه سطح قیمتی گران، متوسط و ارزان دسته بندی شده و قیمت غذای گران برای دانشجو بر اساس این دستورالعمل به میزان 10 هزار تومان، غذای متوسط هشت هزار تومان و ارزان پنج هزار تومان در نظر گرفته شده است.

پارسا با اشاره به اینکه این میزان بسیار کمتر از 15 درصد ابلاغی می‌باشد، تصریح کرد: بر این اساس دانشجو نه‌تنها 15 درصد را پرداخت نخواهد کرد بلکه کمتر از آن را نیز پرداخت می‌کند.

وی تأکید کرد: بر اساس نامه صندوق رفاه دانشجویان که به روسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی دولتی کشور ارسال شده است، سهم دانشجو از تأمین هزینه غذای دانشجویی برای نیم‌سال‌های اول و دوم سنوات اضافه مجاز، دو برابر، برای نیمسال‌های سوم و چهارم سنوات اضافه مجاز، پنج برابر و برای نیمسال‌های سنوات اضافه مجاز بیش از چهار نیمسال، هفت برابر و سهم دانشجوی سنوات عادی مجاز از تأمین غذای دانشجویی در طول سال تحصیلی می‌باشد.

 

 

شناسه خبر 73852