شناسه خبر:73902
1402/7/4 11:16:36

سپهرغرب، گروه ورزشی: رئیس هیئت شنا، شیرجه و واترپلو همدان گفت: 750 شناگر این استان با سپری کردن دوره آموزش تخصصی شنا در فصل تابستان، از سوی فدراسیون شنای کشور کارنامه فعالیت دریافت کردند.

«حامد جلیلوند» روز دوشنبه اظهار کرد: این شناگران در قالب 25 کلاس توانستند زیر نظر فدراسیون شنا کشور گواهی قبولی در سطوح هفتگانه ورزش شنا را کسب کنند.وی اضافه کرد: شنا یک ورزش تخصصی است که نیاز به آموزش و دانش‌افزایی دارد و استان همدان امسال جزء پیشتازان در این عرصه آموزشی بود.

جلیلوند بیان کرد: در همین راستا امسال 150 مربی شنا این استان با حضور در دوره دانش‌افزایی، پروانه فعالیت دریافت کردند تا سطح آموزش در استخرها ارتقای لازم را با توجه به استانداردهای ملی و بین‌المللی، داشته باشد.

رئیس هیئت شنا همدان ادامه داد: شنا جزء رشته‌های مورد علاقه عموم مردم است، به‌خصوص در فصول تعطیلی مدارس که شاهد افزایش چشمگیر آمار ورزشکاران در استفاده از استخرها هستیم.

وی میزبانی تیم ملی شنا جوانان کشور را دستاوردی مهم برای همدان برشمرد و خاطرنشان کرد: برگزاری این دوره سبب شد تا سه شناگر و یک مربی استان همدان در اردوی تیم ملی حضور یابند و قابلیت‌های فنی ما به‌خوبی نمایان شد.

این مقام مسئول افزود: این اردو کلاس آموزشی و فنی بسیار خوبی برای شناگران و مربیان ما بود و به‌طور قطع در سال‌های آینده نیز تکرار خواهد شد.

جلیلوند با قدردانی از حمایت‌های اداره کل ورزش و جوانان همدان، یادآور شد: این هیئت با وجود در اختیار نداشتن استخر اختصاصی، دوره‌های تمرینی را از سطح مقدماتی تا حرفه‌ای انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه این هیئت استخر اختصاصی ندارد، گفت: برای برگزاری دوره‌های آموزشی و تمرین‌های آماده‌سازی از استخرهای عمومی استفاده می‌کنیم و امیدوارم نیاز اصلی هیئت که برخورداری از استخر اختصاصی است، برطرف شود.

جلیلوند با اشاره به اینکه در نیمه دوم سال برنامه‌های گسترده‌ای در راستای رشد و توسعه ورزش شنا در سطح استان اجرا می‌شود، ادامه داد: امسال فعالیت گسترده‌ای را به‌ویژه در حوزه آموزش در هیئت شنا، شیرجه و واترپلو شاهد هستیم.

همدان یکی از استان‌های باسابقه در رشته‌های آبی است و هم‌اکنون بیش از یک‌هزار شناگر در این استان فعالیت دارند.

شناسه خبر 73902