شناسه خبر:73953
1402/7/5 11:09:33

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار نهاوند گفت: با توجه به شروع فصل بارندگی و احتمال وقوع بحران‌های ناشی از آن، لازم است دستگاه‌های مسئول از هم‌اکنون اقدامات پیشگیرانه را برای رفع مشکلات و موانع موجود انجام دهند.

ضرغام احمدوند صبح روز گذشته در ستاد بحران شهرستان نهاوند اظهار کرد: یکی از اقدامات مهمی که باید از هم‌اکنون در دستور کار دستگاه‌های خدمات‌رسان قرار گیرد، رفع مشکلات مربوط به امور برق، گاز و سوخت است.

وی افزود: با توجه به پیش‌بینی بارش‌های فراتر از حد معمول در پاییز امسال، لازم است رودخانه‌ها، سیل‌گاه‌های شهری و جدول‌ها لایروبی شده و موانع آن‌ها برطرف شوند.

فرماندار نهاوند با بیان اینکه تصمیمات شورای حفاطت منابع آب استان مبنای تصمیم‌گیری برای لایروبی رودخانه‌ها و سیل‌گاه‌های داخل شهر است، ابراز کرد: در این زمینه شهرداری با مدیریت منابع آب هماهنگی لازم را داشته باشد تا نسبت به رفع مشکلات موجود اقدام کنند؛ زیرا درصورت وقوع بحران، همه باید پاسخگو باشند.

وی گفت: باید در طول سال اولویت‌بندی از سوی مدیران دستگاه‌های اداری شود و اگر اعتباری وجود داشته باشد، مطابق اولویت آن را برای جلوگیری از وقوع بحران هزینه کنند.

این مقام مسئول ابراز کرد: یکی از اقدامات مهم بحث تجمیع ماشین‌آلات مورد نیاز در مواقع بحران است که در این زمینه باید مکانی برای استقرار آن‌ها درنظر گرفته شود تا درصورت نیاز بتوان به‌موقع اقدامات عملیاتی را به انجام رساند.

شناسه خبر 73953