شناسه خبر:74045
1402/7/6 12:34:47

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام از بازسازی 250 واحد آموزشی در این استان برای سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: یک هزار و 260 فضای آموزشی در استان وجود دارد.

علی درویشی روز چهارشنبه اظهار کرد: 110 هزار دانش‌آموز در یک هزار و 260 فضای آموزشی بدون هیچ مشکلی سال تحصیلی جدید را آغاز کرده‌اند.

وی از بازسازی 250 واحد آموزشی در سطح استان ایلام برای سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: این بازسازی شامل رنگ‌آمیزی، تعمیرات داخلی، تعمیر سرویس بهداشتی، آسفالت محوطه و...بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام با اشاره به اینکه به ازای هر 10 دانش‌آموز یک نیروی فرهنگی در استان ایلام وجود دارد، بیان کرد: بیش از 11 هزار نفر کارکنان در مراکز آموزشی دولتی استان ایلام مشغول به کار هستند.

درویشی عنوان کرد: در ایام اربعین 130 واحد آموزشی استان ایلام در اختیار ستاد اربعین برای اسکان زائران و به خصوص فرهنگیان قرار گرفت و در همین راستا 14 موکب دانش‌آموزی نیز در سطح استان فعال بوده است.

وی گفت: استان ایلام در حوزه پوشش تحصیلی پایه اول و توزیع کتب درسی رتبه اول کشوری را به دست آورده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام با اشاره به اینکه 539 نفر بازمانده از تحصیل در مناطق مختلف استان ایلام شناسایی شده است، افزود: زمینه جذب 77 نفر از این دانش‌آموزان در مدارس استان ایلام در سال تحصیلی جدید فراهم شده است.

درویشی گفت: در استان ایلام 10 کلاس درس وجود دارد که دارای یک معلم و یک دانش‌آموز هستند، یعنی در مناطق دورافتاده استان هم حتی با یک دانش‌آموز امکان تحصیل فراهم شده است.

استان ایلام دارای بیش از 600 هزار نفر جمعیت است که میزان باسوادی در این استان بیش از98/8درصد برآورد شده است.

 

شناسه خبر 74045