شناسه خبر:74047
1402/7/6 12:38:19

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مریوان، گفت: به‌منظور جلوگیری از آنفلوآنزای حاد پرندگان، شهروندان از زنده‌گیری در حیات وحش و مصرف گوشت حیوانات شکار شده خودداری کنند.

کیوان نوری، امروز چهارشنبه در جلسه ستاد شهرستانی پیشگیری از آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان در مریوان اظهار کرد: با شروع فصول سرد سال پرندگان وحشی از نواحی شمالی زمین به سمت مناطق گرمسیر و استوایی مهاجرت می‌کنند، بنابراین با توجه به اینکه کشور ایران بنا به موقعیت ژئوپولوتیکی خود در مسیر کوچ قرار دارد، این امر باید مورد بررسی قرار گرفته و مدیریت شود.

وی افزود: آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان بیماری راهبردی و مشترک بین انسان و دام است، بنابراین در صورت بروز و شیوع احتمالی، هم خسارت اقتصادی سنگینی به صنعت پرورش طیور وارد می‌آورد و هم بهداشت و سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد که این خود اهمیت برگزاری جلسه فوق‌الاشاره را نمایان می‌سازد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مریوان عنوان کرد: پرندگان و حیوانات وحشی در معرض ابتلای مستقیم به این بیماری قرار دارند، بنابراین از شهروندان تقاضا داریم از زنده‌گیری در حیات وحش و مصرف گوشت حیوانات شکار شده خودداری کنند تا تهدیدی از ناحیه بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان سلامتی آن‌ها را به مخاطره نیندازد.

 

شناسه خبر 74047