شناسه خبر:74066
1402/7/8 09:54:29

سپهرغرب، گروه ورزشی: وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه همدان ظرفیت خوبی در میزبانی مسابقات و اردوهای ورزشی دارد تصریح کرد: کمک خواهیم کرد تا همدان میزبان مسابقات بین‌المللی و اردوهای تیم ملی باشد.

کیومرث هاشمی تصریح کرد: همدان ظرفیت خوبی در میزبانی مسابقات و اردوهای ورزشی دارد و کمک خواهیم کرد تا میزبانی مسابقات بین‌المللی و اردوهای تیم ملی در همدان برگزار شود.

وزیر ورزش و جوانان در دیدار با استاندار همدان گفت: با توجه به مدیریت دو ساله در استان شناخت کافی از ورزش استان همدان داشته و به زودی به همدان سفر خواهم کرد.

وی افزود: جلسه خوبی با حضور استاندار همدان داشتیم و مباحثی همچون حوزه ورزش همگانی؛ قهرمانی و پروژه‌های عمرانی مورد بررسی قرار گرفت.

هاشمی با اشاره به اینکه همدان ظرفیت خوبی در میزبانی مسابقات و اردوهای ورزشی دارد تصریح کرد: کمک خواهیم کرد تا همدان میزبان مسابقات بین‌المللی و اردوهای تیم ملی باشد.

وی افزود: تمام ورزش، قهرمانی و حرفه‌ای نیست و باید سلامت مردم را در اولویت قرار دهیم و در این مسیر دغدغه‌ها و مشکلات زیادی داریم.

وزیر ورزش و جوانان خواستار همکاری آموزش و پرورش استان با حوزه ورزش شد و گفت: در تمامی استان‌ها باید قهرمانان خود را در سطوح مختلف مشخص کنیم و این قهرمانان باید وارد مدارس شده و با دانش‌آموزان صحبت کنند.

وی گفت: ما 5 میلیون دانش‌آموز داریم که در چارچوب ورزش و تربیت تعریف می‌شود و این هم باید مورد توجه قرار بگیرد که دانش‌آموزان ما بتوانند از ورزش برای سلامت خودشان استفاده کنند.

هاشمی با بیان اینکه آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها باید به مسئله استعدادیابی ورود کنند افزود: کار وزارت ورزش اصلا استعدادیابی نیست. این آموزش و پرورش است که باید این مسئله را پیگیری کند‌ و راه نجات ورزش ما توجه به ورزش در آموزش و پرورش است.

هاشمی با اشاره به ضرورت توجه بیشتر به ورزش بانوان تصریح کرد: برای نخستین‌بار در برخی رشته‌ها بانوان نشان کسب کردند که نشان‌دهنده توسعه ورزش بانوان ما است و اینکه ما استعدادهای خوبی در بحث ورزش جوانان داریم که باید توجه بیشتری در جامعه ورزش به آنها شود.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: در حوزه بانوان اتفاقات مبارک و خیلی خوبی افتاده و در برخی از رشته‌ها برای نخستین‌بار نشان گرفتیم و این نشان‌دهنده توسعه ورزش بانوان و وجود استعدادهای خوب است که باید توجه بیشتری به آن شود.

استاندار همدان گفت: مهندس هاشمی اشرافیت خوبی بر ورزش کشور و استان همدان دارند

علیرضا قاسمی‌فرزاد با اعلام رضایت از عملکرد یکساله علی حقیقی گفت: ورزش استان ظرفیت‌های بی‌شماری دارد و امیدواریم با حضور مهندس هاشمی نگاه ویژه‌ای به ورزش همدان شود.

وی تصریح کرد: ورزشکاران توانمند و بااخلاق استان همدان، ورزشکاران و قهرمانان نجیبی هستند و همواره دل در گرو نظام و انقلاب داشته و دارند.

مدیریت ارشد استان همدان با اشاره به مصوبات این دیدار تصریح کرد: به دنبال گسترش ورزش همگانی و قهرمانی و تامین اعتبار پروژه‌های نیمه تمام استان هستیم.

قاسمی فرزاد افزود: در سفر ریاست‌ محترم جمهور به استان اعتبارات خوبی به ورزش اختصاص یافت و بسیاری از پروژه‌های نیمه‌تمام استان طی یکسال اخیر به بهره برداری رسید.

وی افزود: دولت سیزدهم در این مدت طرح‌های نیمه تمام ورزشی را در سطح گسترده‌ای تکمیل و برای استفاده عموم ورزشکاران در اختیار قرار داده است.

استاندار همدان اضافه کرد: این سیاست نیز در سطح ورزش استان همدان اجرایی‌شده و در ماه‌های اخیر شاهد بهره‌برداری و افتتاح طرح‌های مختلف ورزشی بوده‌ایم.

قاسمی فرزاد بیان کرد: احیا و بازگشت فضای‌های ورزشی نیمه تمام به چرخه فعالیت در ماه‌های گذشته روند بسیار مطلوبی داشته و خدمت بزرگی به جامعه ورزش شده است.

   اختصاص 53 میلیارد تومان از اعتبارات سفر ریاست محترم جمهور به پروژه‌های عمرانی استان

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان در این دیدار گفت: در سفر ریاست محترم جمهور 210 میلیارد تومان به پروژه‌های عمرانی ورزش استان اختصاص یافت که تاکنون 53 میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

علی حقیقی با بیان اینکه برای ارائه خدمات بهتر لازم است زیرساخت: خوشبختانه طی یکسال اخیر با حمایت استاندار محترم کارهای خوبی در ورزش استان صورت گرفته است.

وی افزود: در سفر ریاست محترم جمهور 210 میلیارد تومان به پروژه‌های عمرانی ورزش استان اختصاص یافت که تاکنون 53 میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

علی حقیقی اظهارکرد: این اعتبار سهم بسیار خوبی برای ورزش و جوانان استان همدان بود که صرف تکمیل طرح‌های نیمه تمام عمرانی شد.

مدیرکل ورزش و همدان خاطر نشان کرد: 58 پروژه از مجموع 71 طرح ورزشی استان همدان از اعتبارات ملی تامین می‌شود و امیداوریم وزیر محترم ورزش و جوانان نگاه ویژه به این پروژه‌ها داشته باشند.

وی افزود: وزیر ورزش و جوانان نگاه ویژه‌ای به تکمیل طرح‌های نیمه تمام این استان دارد و پیگیری‌های موثر استاندار و همراهی نمایندگان مردم استان نیز منجر به تسریع روند اجرای این طرح‌ها شده است.

حقیقی ادامه داد: سرعت تکمیل طرح‌های ورزشی همدان در حالی شتاب گرفته که علاقمندان به ورزش شاهد حرکت جهادی دولت برای تکمیل طرح‌های ورزشی این استان هستند.

شناسه خبر 74066