شناسه خبر:74176
1402/7/10 08:47:25

رئیــس دانشــگاه کردســتان تأکیــد کرد: بایــد تالش کنیم امســال ســالی برای تالش بیشــتر و پوشــش ضعفهای گذشته دانشگاه در بخش آموزش باشد.

دکتــر حامــد قادرزاده، یکشــنبه در جلســه ای کــه بــا حضور هیئت رئیســه دانشــگاه و اســاتید مدعــو به مناســبت آغاز ســال تحصیلــی در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: هدف از برگزاری این جلســه شنیدن پیشنهادات و انتقــادات اســاتید برای رفع ضعفهــا و بهبود آموزش در دانشگاه کردستان است.

وی افزود: باید تالش کنیم امسال سالی برای تــاش بیشــتر و پوشــش ضعفهای گذشــته در آموزش باشد.  

رئیــس دانشــگاه کردســتان، بــا اشــاره بــه نقــش تأثیرگــذار اســاتید مدعــو در دانشــگاه، تأکید کرد: نمیتوانیم با نادیده گرفتن اســاتید مدعــو که بیش از 50 درصد آموزش دانشــگاه را بر عهده دارند، شــاهد بهرهوری در دانشــگاه باشیم.  

قــادرزاده، بــا اشــاره بــه افــت تحصیلــی دانشــجویان، خواســتار برگزاری منظم کالسها و برگــزاری کالس جبرانی برای جلســات از دســت رفته شد.

معاون آموزش دانشگاه کردستان، در ادامه با اشــاره به اینکه 50 درصد بار آموزش دانشگاه بر عهده مدرســین مدعو است، بیان کرد: حضور اســاتید مدعو عــاوه بر جنبه آمــوزش، به دلیل انتقــال تجربیات به دانشــجویان نیز بســیار حائز اهمیت است.

صادقــی، اســاتید مدعــو را رابط بیــن جامعه و دانشــگاه دانســت و افــزود: بــی انگیزگــی دانشــجویان یکی از مشــکالتی اســت کــه امروز بــا آن درگیــر هســتیم اما ایــن مســئله میتواند توسط اساتید تا اندازهای ترمیم شود.

وی خواســتار برقــراری نظــم بیشــتر از ســوی اساتید برای توسعه و بهبود آموزش شد. در ادامه معاون پژوهش دانشگاه کردستان، ضمن اشــاره به جایگاه این دانشــگاه در ســطح کشــوری و جهانی، عنوان کرد: باید تلاش کنیم با همکاری دو طرفه خأل آموزش را پر کنیم.

علی اکبــر مظفری، همچنین بــه نحوه برخورد اســاتید با دانشــجویان اشــاره کــرد و خواســتار تعامل با دانشجویان شد. معاون اداری و مالی دانشــگاه کردستان نیز اظهــار کــرد: بیشــک یکــی از مســائل مطرح در رابطــه با اســاتید مدعو، نازل بــودن پرداخت ها نســبت به ارزش کار انجام شــده اســت و ما نیز بــه ایــن امــر معترفیم و همــواره تــاش خود را بــرای اعمال تغییراتی در این بــاره بکار خواهیم گرفت.  

خالد احمدزاده با تأکید بر اینکه در این رابطه بایــد بر اســاس آییننامه عمل شــود، افــزود: با وجــود ضرورت عمــل طبق آییــن نامــه، به طرق مختلف سعی در جبران کمبودها داریم. وی از در نظــر گرفتــن تســهیالت بــرای مدرســین مدعو خبر داد و خاطرنشــان کرد: با وجود کاســتی های مالی پرداخت حق التدریس را در اولویــت قرار دادیم و خوشــبختانه انجام شد.

شناسه خبر 74176