شناسه خبر:74279
1402/7/13 09:13:10

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه امیرالمؤمنین (ع) ایلام گفت: عملیات آبرسانی به روستاهای دارای تنش آبی استان در قالب طرح نهضت آبرسانی 76 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

سرهنگ علی ملک‌زاده  اظهار کرد: بخش زیادی از عملیات آبرسانی به این روستاها انجام شده و روستاهای جامعه هدف از آب شرب پایدار و سالم برخوردار خواهند شد.

 

وی یادآور شد: در فرآیند نهضت آبرسانی عملیات‌هایی چون ایجاد خط انتقال آب، مخزن، شبکه‌های داخلی انتقال آب و لایروبی و بهسازی چشمه‌ها و قنوات در حال انجام است و ایلام در حوزه نهضت آبرسانی به روستاهای دارای تنش آبی یکی از استان‌های پیشرو و موفق با درصد پیشرفت فیزیکی بالاست.

 

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه امیرالمؤمنین (ع) ایلام بیان کرد: قرارگاه محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی سپاه استان ایلام علاوه بر آبرسانی روستایی در قالب تفاهم‌نامه بین بنیاد مسکن و کمیته امداد در جهت احداث مسکن مددجویان کمیته امداد هم مشارکت دارد و در این حوزه نیز استان برتر کشور معرفی شده است.

 

ملک‌زاده اضافه کرد: قرارگاه محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام همچنین اقدامات دیگری چون احداث راه روستایی و جاده بین مزارع، احداث یا مرمت مسکن محرومان و ایجاد یا مرمت مدارس روستایی در مناطق مختلف را انجام داده است یا در دست اجرا یا اقدام دارد.

 

وی اضافه کرد: سازمان بسیج سازندگی در قالب قرارگاه اقتصاد مقاومتی هم پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به روستاییان و مناطق محروم جهت ایجاد اشتغال پایدار از محل تبصره 16 با هدف توانمندسازی مناطق محروم و سرخوشه‌های اقتصاد مقاومتی در مناطق روستایی و حاشیه شهر انجام داده است.

 

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه امیرالمؤمنین (ع) ایلام افزود: همچنین در این قرارگاه صندوق‌های قرض الحسنه مردم یار در پایگاه‌های مقاومت بسیج و مساجد در محلات مختلف تشکیل شده است که به خانواده‌های بی بضاعت متقاضی جهت ایجاد اشتغال پایدار و تونمندسازی این اقشار تسهیلات قرض‌الحسنه ارزان قیمت و آسان پرداخت می‌شود.

 

ملک‌زاده تأکید کرد: نقش محوری، کلیدی و رایزنی‌های فرمانده سپاه استان ایلام برای ایجاد قرارگاه‌های اقتصادی و محرومیت‌زدایی و فعالیت‌های متنوع ذیل این قرارگاه‌ها و افزایش سهم استان از روستاهای دارای تنش آبی غیرقابل انکار است.

 

سهم روستاهای دارای تنش آبی در استان ایلام از سوی قرارگاه سازندگی امام حسن مجتبی(ع) در گام نخست 128 روستا بود که با رایزنی مسئولان، این تعداد به 200 روستا افزایش یافت.

شناسه خبر 74279