شناسه خبر:74339
1402/7/16 09:45:28
دبیر ستاد اجرایی کنگره 8 هزار شهید استان همدان خبر داد:

استفاده از هوش مصنوعی برای به‌روزرسانی عکس‌های قدیمی شهدا

دبیر ستاد اجرایی کنگره هشت هزار شهید استان همدان با اشاره به کمک همه‌جانبه در استان برای برگزاری کنگره، گفت: برخی از عکس‌های شهدا به‌علت قدیمی بودن نیازمند استفاده از هوش مصنوعی و کارهای گرافیکی بود که دانشجویان در این زمینه ورود کردند.

 

سردار مهدی فرجی عصر روز گذشته در دهمین کارگاه آموزشی دبیران کنگره شهدای سراسر کشور اظهار کرد: در ابتدا کمیته‌های 23 گانه ستاد اجرایی کنگره شهدای استان همدان را در ساختمانی که برای این رویداد ملی تحویل گرفته بودیم، مستقر کردیم.

 

وی با اشاره به اینکه دبیرخانه دائمی ستاد اجرایی کنگره شهدا دارای 23 کمیته است که هریک از کمیته‌ها برحسب مسئولیت محوله وظیفه تخصصی خود را انجام می‌دهند و این دبیرخانه در مرکز استان مستقر است، بیان کرد: جا دارد از مجموعه کمیته استان که بهترین مکان با دسترسی آسان را برای ستاد کنگره در اختیار ما قرار دادند، تقدیر کنیم.

 

دبیر ستاد اجرایی دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان توجه به کار رسانه‌ای، جمع‌آوری اطلاعات و کارهای تبلیغاتی را مهم عنوان کرد و افزود: یکی از کارهای مهم ما سرکشی به خانواده شهدا بوده؛ نزدیک به هفت ماه روی این موضوع کار کردیم که برای ماندگاری این سرکشی‌ها چه قدمی برداریم.

 

وی در همین‌باره گفت: هیئت محتوایی کنگره متشکل از 12 استاد و فرهیخته نظرات مختلفی ارائه دادند و روی 120 نوع هدیه از استان‌های مختلف ازجمله هدایایی مثل صنایع دستی کار شد، اما درنهایت به «نشان سرو» رسیدیم که رهبر معظم انقلاب هم این نشان را هنرمندانه توصیف کردند.

 

فرجی با بیان اینکه طراحی نشان سرو کار بسیار سنگینی بود، اذعان کرد: برخی از عکس‌های شهدا به‌علت قدیمی بودن نیازمند استفاده از هوش مصنوعی و کارهای گرافیکی بود که در این رابطه دانشجویان و دوستان هنرمند ورود پیدا کردند.

 

وی به تعامل با دستگاه ورزش استان اشاره کرد و گفت: رویدادهای مختلفی در حوزه ورزش با یاد شهدا برگزار شد. اخیراً یک دوره مسابقه فوتبال برپا بود که در آن بیش از 300 بازیکن 90‌ روز درگیر مسابقات بودند.

 

دبیر ستاد اجرایی دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان با بیان اینکه ستادهای شهرستانی را به بهترین شکل فعال کردیم تا خارج از کنگره برنامه‌ای برگزار نشده و با ستاد اجرایی هماهنگ باشند، اضافه کرد: برگزاری یادواره در شهرستان‌های استان مربوط به اقشار مختلف یکی از اتفاقات خوب بود.

 

وی تصریح کرد: سعی کردیم مساجد فعال را در کنگره درگیر کار کنیم. ضمن اینکه با هیئت‌های مذهبی هم تعامل خوبی داشتیم؛ هشت هزار عکس شهید چاپ شد تا در ایام اربعین افراد حاضر در این رزمایش بزرگ عکس‌ها را به همراه داشته باشند.

 

فرجی با بیان اینکه تمام موکب‌های استان مزین به عکس شهدا بود و درواقع 150 موکب توانمند استان در حال‌وهوای کنگره شهدا بودند، از شهرداری، دستگاه‌های اجرایی و ادارات تقدیر کرد و گفت: برخی نهادها حمایتی همه‌جانبه از کنگره داشتند که باید نهایت قدردانی را از آن‌ها داشته باشیم.

 

شناسه خبر 74339