شناسه خبر:74431
1402/7/17 18:04:29

سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مریوان گفت: ۲ هزار و ۱۵۰ واحد مسکن روستایی این شهرستان، معادل ۲۰ درصد واحدها مقاوم سازی شده که نسبت به میانگین کشوری ۳۰ درصد کمتر است.

سامان سجادی روز یکشنبه اظهار کرد: برای جبران این عقب ماندگی نیاز به مشارکت بیشتر مردم، همکاری و اطلاع‌رسانی دهیاران برای ترغیب روستاییان جهت استفاده از تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن است.

وی افزود: برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان نیاز به توجه ویژه به ۲ بخش اجرای طرح هادی و بازنگری داریم که یکی دیگر از فعالیت‌های بنیاد مسکن در روستاها است.

سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مریوان یادآور شد: ضرورت احیای روستا در تمام ابعاد فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی اهمیت بازنگری نقشه طرح را نشان می‌دهد و اجرای طرح هادی هم کمک به بهبود شرایط روستا و کیفیت بهتر زندگی روستاییان می شود.

سجادی ادامه داد: در شهرستان مریوان تاکنون طرح هادی ٦۰ روستا بازنگری و در ٦۳ روستا فاز یک آن اجرا شدە و ۳۷ روستا هم بهره مند از محل قیر رایگان برای آسفالت معابر است.

وی به این هم اشاره کرد که سند دار کردن اماکن روستایی یکی دیگر از برنامه های بنیاد مسکن است که در شهرستان مریوان تاکنون هشت هزار و ۳۰۰ جلد سند روستایی تحویل روستاییان شده است.

شناسه خبر 74431