شناسه خبر:74477
1402/7/17 22:03:59

رئیس بنیاد مسکن شهرستان آبدانان گفت: بنیاد مسکن به دو صورت طرح مسکن ملی و خودمالکی تسهیلات ارائه می‌دهد.

محمود نورمحمدی صبح دوشنبه با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات مسکن جزء شاخه‌های اصلی وظایف بنیاد مسکن است، گفت: بنیاد مسکن به دو صورت طرح مسکن ملی و خودمالکی خدمات ارائه می‌دهد.

وی افزود: در طرح خودمالکی تسهیلات 200 میلیون تومانی با تنفس دو ساله و قابل تمدید تا سه سال و اقساط بازپرداخت 20 ساله که حدود (1/400 هزار تومان) است به متقاضیان پرداخت کرده‌ایم.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان آبدانان در راستای طرح خودمالکی گفت: حدود 593 نفر معرفی به بانک داشته‌ایم که تاکنون 499 نفر با حمایت بانک مسکن و بانک ملی پرداخت شده است و این آمار نسبت به شهرستان‌های دیگر قابل قیاس نیست.

نورمحمدی با اشاره به پرداخت تسهیلات به مجردها و متأهل‌ها افزود: متقاضیان با داشتن ضمانت زنجیره‌ای می‌توانند برای طبقه اول و دوم در صورت رعایت باکس پله برای طبقه دوم، تسهیلات دریافت کنند‌.

وی گفت: ما برای روستاییان تسهیلات مکمل در نظر گرفته‌ایم و برای 32 فقره از افراد بی‌بضاعت، مبلغ 50 میلیون بلاعوض، 10 تن سیمان، دو تن میلگرد پرداخت کرده‌ایم.

وی افزود: طرح نهضت مسکن ملی از طریق واگذاری زمین بدون معارض توسط اداره راه و شهرسازی صورت می‌گیرد که یک قطعه 32 واحدی بدون معارض توسط بنیاد مسکن در حال آماده‌سازی است.

در صورت حمایت بیشتر دولت از طرح مسکن ملی، نرخ اجاره مسکن کاهش پیدا کرده و سرمایه‌داران شهرستان به جای ساختن چند خانه و گرفتن کرایه‌های سرسام‌آور، سرمایه خود را در تولید نهادینه می‌کنند.

شناسه خبر 74477