شناسه خبر:74484
1402/7/17 22:22:11

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان گفت: در سومین روز از اجلاسیه دومین کنگره گرامیداشت هشت هزار شهید استان همدان یادمان شهدای بمباران انبار نفت قدیم همدان امروز افتتاح می‌شود.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان، امین روستایی از وفای به وعده مجموعه سوخت‌رسانان برای ساخت یادمان شهدا در بازه زمانی متعهدشده خبر داد.

وی افزود: 16 شهریورماه امسال کلنگ آغاز عملیات احداث یادمان با حضور سردار فرجی، مدیر اجرایی کنگره گرامیداشت هشت هزار شهید استان و تنی چند از مسئولان استانی بر زمین زده شد و مجموعه سوخت‌رسانان و در رأس آن وزارت نفت پس از گذشت یک ماه و قبل از آغاز اجلاسیه مذکور، عملیات ساخت را به پایان رساندند و پروژه آماده بهره‌برداری است.

این مقام مسئول یادآور شد: یادمان نقش یادآوری، پاسداشت و استمرار بخشی از تاریخ پُرافتخار مردم است و در قالب یک اثر هنری، مفاهیمی مرتبط با جنگ تحمیلی را بیان و بار حماسی و اعتقادی در نزد مخاطب ایجاد می‌کند.

روستایی گفت: این یادمان در راستای ادای دِین و وظیفه ملی توسط وزارت نفت در طلوع چهل‌وسومین سالگرد هشت سال دفاع مقدس، با هدف پاسداشت فرهنگ ایثار و مقاومت و ازخودگذشتی مردمان دارالمؤمنین و دارالمجاهدین همدان و انتقال این مفاهیم ناب به نسل‌های آینده در دستور کار قرار گرفت و با تلاش شبانه‌روزی و پیگیری‌های مستمر یادمان 18 مهرماه 1402 افتتاح می‌شود.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان خاطرنشان کرد: انبار نفت همدان و تأسیسات جانبی آن در ساعت 13:45 روز سه‌شنبه 30 دی‌ماه سال 1365 توسط هواپیماهای دشمن بعثی مورد اصابت بمب و موشک قرار گرفت و بیش از 45 تن از شهروندان و سرنشینان مظلوم اتوبوس درحال سوخت‌گیری در پمپ بنزین مجاور انبار شهید و مجروح شدند.

شناسه خبر 74484