شناسه خبر:74505
1402/7/19 08:43:23

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام از برپایی16 نمایشگاه داخلی و یک نمایشگاه خارجی با هدف رونق فروش محصولات صنعتگران تا پایان سال خبر داد.

فرزاد شریفی اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده برپایی بیش از 16 نمایشگاه برای فروش صنایع دستی در دستور کار قرار گرفته، همچنین با توجه به تجربه موفق سال گذشته امسال نیز برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی جزو اولویت‌های دستگاه‌های اجرایی است.

وی در خصوص بیمه صنعتگران افزود: بیمه افرادی که در گذشته پرداخت شده مجدد تمدید شده، اما در خصوص افراد جدید که تقاضای بیمه دارند باید اعتباراتی ویژه اختصاص یابد که در این زمینه هم رایزنی‌هایی صورت گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام تصریح کرد: در استان ایلام حدود 10 هزار صنعتگر فعال وجود دارد که درآمد خوبی به‌واسطه فعالیت این افراد به‌ویژه در ایام نوروز و اربعین نصیب استان شده است.

شریفی عنوان کرد: در ایام نوروز سه میلیارد تومان و در ایام اربعین 5.5 میلیارد تومان درآمدزایی برای استان وجود داشت، همچنین در سال گذشته نیز درآمدزایی حاصل از صنایع دستی بالغ بر 14 میلیارد تومان بوده است.

وی گفت: 85 درصد صنعتگران صنایع دستی استان بانوان هستند و مهم‌ترین صنایع دستی ایلام فرش بافی، گلیم‌بافی، چرم‌دوزی و عروسک‌سازی است.

شناسه خبر 74505