شناسه خبر:74509
1402/7/19 08:55:04
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمانشاه:

400 سرمایه‌گذار خارجی در استان کرمانشاه سکونت دارند

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمانشاه گفت: اکنون در استان کرمانشاه به صورت قانونی و مجاز سه هزار دانشجو، 400 نفر خانواده پناهنده و 400 نفر سرمایه‌گذار بخش‌های مختلف حضور دارند.

«حمزه سلیمانی» روز سه‌شنبه با بیان اینکه اتباع مجاز ساکن در استان عمدتا اتباع مجاز عراقی می‌باشند و مطابق با دستورالعمل ابلاغی از وزارت کشور، استان کرمانشاه ممنوعه است، افزود: سکونت اتباع افغانی در این استان ممنوع است و از پذیرش هرگونه اتباع غیرمجاز افاغنه جدا جلوگیری خواهد شد.

وی در ادامه سخنانش از اجرای پنجمین مرحله طرح شناسایی، دستگیری و طرد اتباع غیرمجاز در استان کرمانشاه در استان خبر داد و گفت: این طرح به مدت یک هفته در حال اجرا است و تاکنون تعداد قابل توجهی از اتباع غیرمجاز (افاغنه) دستگیر و از استان خارج شدند.

این مسوول توضیح داد که اتباع غیرمجاز (افاغنه) که در آهن فروشی‌های منطقه دیزل آباد و ساختمان‌های در حال ساخت شهرستان کرمانشاه به عنوان کارگر توسط کارفرمایان و پیمانکاران به کارگیری شده بودند دستگیر و از استان کرمانشاه طرد شدند.

سلیمانی در ادامه تصریح کرد: این طرح مشابه طرح‌های گذشته با همکاری اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری و پلیس امنیت عمومی استان و با همراهی اجرائیات شهرداری ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و دامپزشکی استان در حال اجرا است.

وی اضافه کرد: در این طرح کارفرمایان و پیمانکارانی که کارگر فاقد مجوز قانونی را بکاگیری نموده بودند، با کسب مجوز از دستگاه قضایی بازداشت و مطابق با قانون برخورد قاطع و قانونی با آنها صورت می‌گیرد.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمانشاه با اعلام اینکه این طرح تا پاکسازی کل استان کرمانشاه از اتباع غیرمجاز ادامه دارد به پیمانکاران ساختمانی و کارفرمایان حوزه صنعت هشدار داد که در صورت به‌کارگیری اتباع غیرمجاز برخورد قاطع و قانونی توسط دستگاه‌های انتظامی و قضایی با آنها انجام می‌شود.

شناسه خبر 74509