شناسه خبر:74542
1402/7/20 11:38:09

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس جهاد کشاورزی کنگاور با اشاره به اینکه بیشترین کشت کلزا در استان کرمانشاه در این شهرستان انجام می‌شود، گفت: امسال نسبت به سال گذشته میزان سطح کشت کلزا و دانه‌های روغنی حدود 2 برابر افزایش یافته است.

محمد خزایی روز چهارشنبه در این باره توضیح داد:‌ سال گذشته 480 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کنگاور به کشت کلزا و دانه‌های روغنی اختصاص یافت که امسال این میزان به بیش از 900 هکتار رسید.

وی افزود: شهرستان کنگاور حائز رتبه اول بالاترین سطح زیر کشت کلزا در سال زراعی 403-402 در سطح استان کرمانشاه است.

وی با بیان اینکه شهرستان کنگاور یکی از قطب‌های مهم تولید گیاه روغنی کلزا در منطقه بوده و سهم بسزایی در کاهش وابستگی به واردات دانه‌های روغنی را دارد، افزود: سال گذشته نیز یک چهارم کل تولیدات کلزای استان در شهرستان کنگاور تولید شد.

وی خاطرنشان کرد: جهت تولید کیفی کلزا، حدود هفت هزار و 500 کیلوگرم بذور تولید داخل و وارداتی یارانه ای و همچنین 420 تُن انواع کود‌های فسفاته، پتاسه و ازته بین کلزا کاران توزیع شده است.

خزایی با اشاره به تلاش برای کاهش وابستگی به واردات دانه‌های روغنی اظهار کرد: دولت و وزارت جهاد کشاورزی برای توسعه کشت کلزا و دانه‌های روغنی مصمم است.

وی خاطرنشان کرد: کشت این محصول سبب افزایش درآمد کشاورزان شده و همچنین خاصل خیزی خاک را بدنبال دارد.

به گفته وی، همچنین آب مصرفی محصول کلزا در هر هکتار 3 هزار و 500 متر مکعب است و این میزان آب مصرفی نسبت به سایر غلات از جمله گندم کمتر است.

شناسه خبر 74542