شناسه خبر:74592
1402/7/22 08:45:36

سپهرغرب، گروه خبر: امام جمعه همدان با بیان اینکه قطع ارتباط کشورهای اسلامی با اسرائیل غاصب کمترین کاری است که باید در حمایت از مردم غزه صورت گیرد گفت: افرادی که از اسرائیل طرفداری می‌کنند و می‌خواهند اسرائیل را مظلوم معرفی کنند، وجدان ندارند؛ در حالی‌که هر انسانی که وجدان داشته‌باشد ظلم ریشه‌دار رژیم صهیونیستی را محکوم می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین حبیب‌الله شعبانی در خطبه‌های عبادی-سیاسی نماز جمعه این هفته در جمع نمازگزاران با بیان اینکه شاید در رأس رعایت تقوا در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی حمایت از مظلومان مقاتله فی‌سبیل‌الله باشد اظهار کرد: حمایت از مردان، زنان و کودکان مستضعف و مظلوم مورد توصیه قرآن کریم بوده و هست.

وی گفت: قرآن کریم یک گلایه دارد و همه کشورهای اسلامی را مخاطب قرار می‌دهد که شما را چه شده در راه خدا مقاتله نمی‌کنید و برای نجات مستضعفان تلاش نمی‌کنید.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه 1.5 میلیارد مسلمان و کشورهای متعدد اسلامی در عالم وجود دارد افزود: در مقابل چشم کشورهای اسلامی امروز یک رژیم غاصب کودک‌کشی می‌کند، در حالی که پیامبر(ص) فرمودند مسلمانان در مقابل دشمنان یکدیگر رها نمی‌کنند و باید از همدیگر حمایت کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین شعبانی با اشاره به اینکه در غزه اعضای بیش از 70 خانواده به صورت کامل به شهادت رسیدند ادامه داد: آیا این اتفاقات را نمی‌بینند؟ ما در پیشگاه پیامبر اسلام چه پاسخی خواهیم داد در مقابل کوتاهی‌های خودمان در مقابل این ظلم‌ها؟

وی با بیان اینکه کمترین کاری که می‌شود انجام داد، اعلام برائت از ظلم و آمادگی و حمایت از مظلومان است خاطرنشان کرد: باید کشورهای اسلامی در کنار هم قرار بگیرند، منطقه خاورمیانه در اختیار کشورهای اسلامی است و اسرائیل جمعیتی ندارد، جمعیت بی‌وطنی که حدود 10 میلیون نفر است اما 1.5 میلیارد مسلمان تماشا می‌کنند که چه جنایاتی اتفاق افتاده است!

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه از سال 1948 تا سال 1950 به مدت دو سال 530 شهر و روستای فلسطین را تخریب کردند اظهار کرد: در طول 75 سال 100 هزار فلسطینی را با تیر مستقیم به شهادت رساندند، یک میلیون نفر را دستگیر کردند و در برخی از جنایات در کفر قاسم، شتیلا و صبرا 2 هزار نفر را کشتند و شرط‌بندی می‌کردند که فرزند یک زن باردار چه جنسیتی دارد، شرط بندی و بدن‌ها را مثله کردند.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی با بیان اینکه تاریخ، ظلم ریشه‌دار اسرائیل را ثبت کرده است افزود: به قول یک دانشمند غربی، تکنولوژی غربی از انسانیت پیش گرفته است، بسیاری از غربی‌ها تکنولوژی و رسانه دارند اما انسانیت‌ آن‌ها بیدار نیست.

وی ادامه داد: افرادی که از اسرائیل طرفداری می‌کنند و می‌خواهند اسرائیل را مظلوم معرفی کنند، وجدان ندارند؛ در حالی‌که هر انسانی که وجدان داشته باشد این ظلم را محکوم می‌کند.

امام جمعه همدان با طرح این سوال که کدام وجدان آگاهی می‌تواند این ظلم را ببیند و دم نزند؟ خاطرنشان کرد: بالغ بر یک‌هزار و 500 نفر را به شهادت رساندند و برای اینکه هزینه مقاومت را بالا ببرند به خانه‌های مسکونی حمله کرده و زن و کودک را می‌کشند، آن‌ها اگر شرافت داشتند با نظامی‌های حماس روبرو می‌شدند با آنها می‌جنگیدند، اما چرا اکثر کسانی که به شهادت می‌رسند افراد غیر نظامی هستند؟

وی تأکید کرد: بدتر از آن قلم‌هایی است که برای حمایت از اسرائیل کار می‌کنند، برخی از افراد 75 سال است ظلم را دیدند و سکوت کردند اما قلم‌هایشان برای دفاع از اسرائیلی‌ها به حرکت درآمده است!.

حجت‌الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان اینکه اتفاقات اخیر و اقدام مقاومت نشان داد که دشمن را می‌توان به راحتی شکست داد گفت: اسرائیل انسجام اجتماعی درونی لازم و عوامل نگهدارنده داخلی را ندارد، این افراد مهاجرانی از کشورهای مختلف هستند و نخست وزیر و وزیر آن از کشورهای دیگر چون لهستان آمده که البته باید به وطن‌های خود بازگردند.

وی تأکید کرد: آنچه تاکنون با تبلیغات صورت گرفته توانسته بود اسرائیل را سراپا نگاه دارد، اشراف اطلاعاتی و قدرت نظامی آن بود که اخیرا دیدیم این مولفه قدرت آنها نیز قابل شکست است و اطلاعاتی در این زمینه نداشتند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه کمترین کاری که می‌شود کرد، قطع ارتباط کشورهای اسلامی با اسرائیل غاصب است، تصریح کرد: کشورهای اسلامی که به دنبال عادی‌سازی روابط خود با اسرائیل هستند سخنان پیامبر را بازخوانی و قرآن را بخوانند و صحنه‌های هولناک جنایت رژیم صهیونیستی را ببینند، امیدواریم که کشورهای اسلامی با یکدیگر متحد شوند.

شناسه خبر 74592