شناسه خبر:74690
1402/7/24 13:17:10
معاون ورزش کرمانشاه:

انتظار کسب 6 نشان داشتیم

بازی‌های آسیایی هانگژو درحالی به پایان رسید که از هشت نماینده‌ کرمانشاه در این رقابت‌ها، فقط یک نفر از آن‌ها یعنی آرین سلیمی توانست با نشان نقره به کشور بازگردد و سایر ورزشکارانمان عملکرد چندان مطلوبی نداشتند؛ این درحالی است که در دوره قبل این بازی‌ها ورزشکاران کرمانشاه 9 نشان رنگارنگ به ارمغان آوردند.

معاون ورزش و جوانان استان کرمانشاه درخصوص عملکرد ملی‌پوشان کرمانشاهی حاضر در بازی‌های آسیایی هانگژو با بیان اینکه هشت ورزشکار از کرمانشاه در این رقابت‌ها حضور داشتند، افزود: علی حیاتی در رشته بدمینتون، آتوسا گلشادنژاد و مهدی خدابخشی در رشته کاراته، ارشیا الماسی در رشته واترپلو، آرین سلیمی در رشته تکواندو، حسین کیهانی در رشته دوومیدانی، میلاد رشیدی در رشته تیروکمان و هیوا افضلی در رشته قایقرانی، ورزشکاران کرمانشاه حاضر در بازی‌های آسیایی هانگژو بودند.

فرهمند سال‌افزون به کسب تنها یک نشان توسط نمایندگان کرمانشاه در این رقابت‌ها اشاره کرد و گفت: متأسفانه در این رقابت‌ها از بین ورزشکاران کرمانشاهی تنها آرین سلیمی در رشته تکواندو توانست نشان نقره کسب کند.

وی ادامه داد: در دوره قبل بازی‌های آسیایی به میزبانی جاکارتای اندونزی ورزشکاران کرمانشاهی 9 نشان رنگارنگ کسب کردند، اما در این دوره تنها یک نشان کسب کردیم.

سال‌افزون یادآور شد: چهار نشان از 9 نشان کسب‌شده کرمانشاه در دوره قبل بازی‌های آسیایی مربوط به ورزشکاران رشته کبدی بود که متأسفانه امسال با تبعیض رئیس فدراسیون اسم ملی‌پوشان ما را خط زدند و هیچ نماینده‌ای در تیم‌های ملی زنان و مردان کبدی نداشتیم.

وی با تأکید بر اینکه انتظار می‌رفت از هشت نماینده استان حداقل 6 نفر آن‌ها در هانگژو نشان کسب کنند، خاطرنشان کرد: در دوره قبل بازی‌های آسیایی حسین کیهانی توانست به نشان طلای سه هزار متر با مانع دست پیدا کند و برای این دوره از رقابت‌ها هم انتظار داشتیم روی سکو برود، اما متأسفانه به‌علت سرماخوردگی نتوانست عملکرد خوبی داشته و مدالی کسب کند.

معاون ورزش و جوانان استان کرمانشاه اضافه کرد: خانم گلشادنژاد در رشته کاراته یکی دیگر از امیدهای کسب نشان ما بود که متأسفانه با بدشانسی و ناداوری از رسیدن به نشان باز ماند.

وی با ابراز نارضایتی از عملکرد مهدی خدابخشی در این دوره از رقابت‌ها، عنوان کرد: این ملی‌پوش کاراته دارای تجربه‌های زیادی در میادین مختلف است و امید داشتیم در هانگژو نشان‌آور باشد، اما عملکرد ضعیفی داشت، درحالی که می‌توانست خیلی بهتر ظاهر شود.

سال‌افزون درخصوص عملکرد میلاد رشیدی عضو تیم ملی تیروکمان کشورمان هم گفت: برای میلاد رشیدی پیش از اعزام طی سه مرحله تجهیزات گرانی خریداری کردیم و منتظر عملکرد خوبی از او بودیم، اما متأسفانه این‌گونه نشد.

وی تأکید کرد: با وجود اینکه این ورزشکار برای حضور در هانگژو دیر معرفی شد، اما اداره کل ورزش و جوانان کرمانشاه حمایت‌های خوبی را از او داشت و هیچ کوتاهی در حق این ورزشکار انجام ندادیم.

معاون ورزش و جوانان کرمانشاه در ادامه گفت: علی حیاتی در رشته بدمینتون یکی دیگر از نمایندگان کرمانشاه در بازی‌های آسیایی هانگژو بود که انتظار چندانی از او برای کسب نشان نداشتیم و بیشتر حمایت ما از این ورزشکار برای آن بود که در این رقابت‌ها کسب تجربه کند.

وی ادامه داد: بهترین بازیکنان بدمینتون دنیا از کشورهای اندونزی، تایلند، چین و کره جنوبی در آسیا حضور دارند؛ بنابراین با این شرایط انتظار نمی‌رفت که علی حیاتی بتواند نشان کسب کند.

سال‌افزون با اشاره به عدم نشان‌آوری تیم ملی واترپلو کشورمان، گفت: در تیم ملی واترپلو هم ارشیا الماسی ورزشکار کرمانشاهی را داشتیم که در دوره قبل علاوه‌بر او، محمدجواد عباسی هم حضور داشت و توانستند نشان برنز این رقابت‌ها را کسب کنند، اما در این دوره از رقابت‌ها با وجود اینکه تا مرحله پایانی رقابت‌ها رفتند، از کسب نشان بازماندند.

وی ادامه داد: هیوا افضلی دیگر نماینده استان در این رقابت‌ها بود که لحظه آخر به ترکیب تیم ملی اضافه شد و با توجه به اینکه قایقرانی کرمانشاه همواره نشان‌آور بوده، آن را جزء رشته‌های نشان‌آور در هانگژو گذاشته بودیم، اما متأسفانه امکان‌پذیر نشد.

این مقام مسئول در ادامه با تأکید بر اینکه اداره کل ورزش و جوانان استان تمام تلاش خود را برای حمایت از ملی‌پوشان کرمانشاهی اعزامی به بازی‌های آسیایی هانگژو داشت، افزود: به حساب تمام هیئت‌هایی که احتمال می‌رفت ورزشکار اعزامی به این مسابقات داشته باشند تا سقف 160 میلیون تومان اعتبار واریز کردیم تا بتوانند ورزشکارانشان را حمایت کنند.

سال‌افزون تأکید کرد: از طرفی بنا داشتیم پیش از اعزام یک مراسم بدرقه را برای ورزشکارانمان برگزار کنیم که به‌دلیل اینکه در اردوها حاضر بودند، امکان‌پذیر نشد، اما به حساب هرکدام از ورزشکاران اعزامی و حتی مربیان اعزامی هم حدود 20 میلیون تومان واریز کردیم.

وی در پایان با بیان اینکه اداره کل ورزش و جوانان استان نقش حمایتی خود را از ورزشکاران اعزامی به هانگژو به‌خوبی ایفا کرد، یادآور شد: اینکه چرا ورزشکاران ما نتوانستند در این دوره از بازی‌های آسیایی عملکرد خوبی داشته باشند، به هیئت‌ها و فدراسیون‌های آن‌ها بازمی‌گردد که آیا اردوهای تدارکاتی و برنامه‌های تمرینی مناسبی را برای آن‌ها برگزار کرده‌اند یا خیر.

 

شناسه خبر 74690