شناسه خبر:74720
1402/7/24 14:02:00
رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان:

موظفیم به یاری مردم مقاوم غزه بشتابیم

سپهرغرب-گروه خبر:رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان گفت: مردم مظلوم غزه نیازمند کمک ما هستند و امروز وظیفه ماست که با مال و جان خود به یاری مردم مقاوم غزه بشتابیم.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، علی رضایی در سخنان پیش از دستور جلسه صحن شورای اسلامی شهر همدان ابراز کرد: امروز جهان شاهد جنایت اسرائیل غاصب و اشغالگر و کودک‌کشی است که در مقابل رزمندگان دلیر حماس عاجز و ناتوان شده و به جان مردم مظلوم و بی‌دفاع افتاده و با سلاح و مهمات شیطان بزرگ کودکان و زنان بی‌پناه را با ددمنشی تمام و با مخرب‌ترین و کشنده‌ترین مهمات، به خاک و خون می‌کشد.

رضایی اضافه کرد: آمریکای متجاوز و انگلیس خبیث با لشکرکشی و اعزام ناو و نیروی نظامی به منطقه و کشورهای اروپایی حامی این نسل‌کشی بی‌سابقه در تاریخ هستند که این امر علیه بشریت را حق مشروع اسرائیل می‌دانند.

وی یادآور شد: این درحالی است که آن‌ها حمله روسیه به زیرساخت‌های غیر نظامی اوکراین که منجر به قطع برق شد را جنایت علیه بشریت می‌دانند و کشتار زنان، کودکان و ساکنین بی‌دفاع و بی‌پناه غزه را حق مشروع اسرائیل جنایتکار به حساب می‌آورند.

این مقام مسئول با بیان اینکه درصورت تجاوز زمینی به غزه امکان شهادت ‌ده‌ها و شاید صدها هزار نفر از مسلمانان غزه وجود دارد، اظهار کرد: چراکه ارتش بزدل و ترسوی صهیونیست‌ها ابتدا با تسلیحات سنگین و بمباران شدید همه را از بین می‌برند و سپس نیروی زمینی حضور پیدا می‌کند و این مسئله بسیار نگران‌کننده است.

وی افزود: درصورت پیاده شدن طرح جنایتکار اسرائیل و آمریکا در غزه بدون عکس‌العمل مؤثر جهان اسلام و جهان عرب به‌ویژه جبهه مقاومت، این جنایت پیامدهای خطرناکی برای جبهه مقاومت و جهان اسلام در پی خواهد داشت؛ چراکه حرف از تغییر خاورمیانه می‌زنند.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه ما امروز وظیفه داریم به استناد فرمایشات پیامبر اکرم (ص) مبنی بر اینکه «کسی که صبح کند و اهمیتی به کارهای مسلمانان ندهد از ایشان نیست و کسی که صدای مردی را بشنود که فریاد کمک‌خواهی از مسلمانان سر می‌دهد و پاسخش را ندهد مسلمان نیست» با مال و جان خود به یاری مردم مقاوم غزه بشتابیم، اضافه کرد: امروز وظیفه ماست که اگر امکان حضور در جبهه نیست، با کمک‌های مالی به داد آن‌ها برسیم.

وی اظهار کرد: هلال‌احمر جمهوری اسلامی شماره حساب کمک به مردم غزه را اعلام کرده است؛ سایر ارگان‌ها نیز در این راستا به جمع‌آوری کمک اقدام کنند و جا دارد اعضای شورای اسلامی شهر و کارکنان شهرداری داوطلبانه بخشی از حقوق خود را به ساکنین غزه اختصاص دهند.

* عملکرد ارزشمند شهرداری در برگزاری کنگره شهدای استان

رضایی در ادامه با اشاره به برگزاری کنگره هشت هزار شهید استان، گفت: شهرداری همدان در این زمینه کمک‌های شایانی داشته و عملکرد ارزشمندش قابل تقدیر است.

این مقام مسئول در این خصوص اضافه کرد: بر این اساس قدردان کمک‌های مؤثر و ارزشمند شهردار، مدیران مناطق، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری برای برگزاری این کنگره هستیم و امیدواریم برگزاری این رویداد مهم در اعتلای فرهنگ نورانی و عزت‌آفرینی جهاد، شهادت و فرهنگ مقاومت، مؤثر باشد.

 

شناسه خبر 74720