شناسه خبر:74745
1402/7/25 11:47:41

مسئول امور باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی نهاوند از افزایش سطح زیر کشت باغات پسته این شهرستان برای سال زراعی جدید خبر داد و گفت: امسال افزایش 10 هکتار دیگر در دستور کار قرار دارد.

منیژه کیانی روز گذشته با بیان اینکه سطح باغات زیر کشت پسته نهاوند 150 هکتار است که کار برداشت محصول هفته گذشته پایان یافت، ابراز کرد: با توجه به کم‌آب‌بر بودن پسته و استقبال باغداران از آن، امسال افزایش 10 هکتار دیگر باغ پسته در دستور کار قرار دارد.

 

وی اجرای این برنامه را در راستای طرح حمایت از توسعه باغات عنوان کرد و افزود: مدیریت جهاد کشاورزی در تأمین نهال و نظارت در احداث باغات، مشارکت لازم را خواهد داشت.

 

مسئول امور باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی نهاوند گفت: در راستای حمایت از باغداران حداکثر تا 70 درصد هزینه خرید نهال و به‌ازای هر اصله حداکثر تا مبلغ 40 هزار تومان به بهره‌برداران پرداخت می‌شود.

 

وی نظارت این مدیریت در اجرای توسعه باغ‌ها را مهم خواند و افزود: به‌منظور اجرای مطلوب طرح، لازم است خرید نهال از سوی بهره‌برداران از نهالستان‌های دارای کد اقتصادی و دارای مجوز گواهی سلامت و مشخصات استاندارد انجام شود؛ در غیر این صورت هزینه‌ای به آنان پرداخت نخواهد شد.

 

کیانی گفت: خوشبختانه کیفیت پسته‌های برداشتی در این شهرستان خیلی خوب بوده؛ به‌نحوی که سریع در بازار شهرستان و استان به فروش رسیده است.

 

قابل ذکر است درحال حاضر 14 هزار هکتار باغ در نهاوند وجود دارد که در آن انواع میوه مانند گردو، سیب، آلبالو، گیلاس، هلو، شلیل، به و انواع آلو‌، کشت می‌شود.

 

 

شناسه خبر 74745