شناسه خبر:74762
1402/7/25 13:41:00

سپهرغرب-گروه خبر:مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان از راهی شدن 486 نوعروس تحت حمایت کمیته امداد استان به خانه بخت خبر داد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان، محمدرسول شیخی‌زاده با اشاره به هزینه 12 میلیارد و 366 میلیون تومانی کمیته امداد برای تأمین جهیزیه نوعروسان تحت حمایت این نهاد، اظهار کرد: در 6 ماهه نخست 486 مورد جهیزیه به نوعروسان تقدیم شد.
وی با بیان اینکه ترویج ازدواج آسان، فراهم کردن زمینه‌های ازدواج و استحکام بنیان خانوار تحت حمایت جزء اساسی‌ترین برنامه‌های کمیته امداد است که با کمک‌های خیران و نیکوکاران درصدد دستیابی به این مهم هستیم، بیان کرد: ارائه خدمات مشاوره‌ای در قبل از انجام ازدواج و برگزاری دوره‌های آموزشی با هدف ازدواج آگاهانه، پایداری کانون خانواده و پیگیری از آسیب‌های اجتماعی بخشی از خدمات مؤثر این نهاد به زوج‌های جوان است.
 
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان اقلام جهیزیه را یخچال، لباس‌شویی، اجاق‌ گاز، تلویزیون، جاروی برقی و غیره دانست و سرانه هر جهیزیه برای نوعروسان تحت حمایت را به‌طور میانگین، 25 میلیون تومان اعلام کرد.
 
وی ادامه داد: از کل مبالغ جهیزیه نوعروسان، یک میلیارد و 100 میلیون تومان از محل کمک‌های مردمی و مابقی نیز از منابع امداد تأمین‌ شده است.
 
شیخی‌زاده اضافه کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان با ارائه خدمات حمایتی مختلف به نوعروسان تحت حمایت، تلاش دارد تا علاوه‌بر تسهیل در امر ازدواج، گرمابخش کانون خانوار آن‌ها نیز باشد.
 
 

شناسه خبر 74762