شناسه خبر:74825
1402/7/27 11:39:27
در پی حمله وحشیانه اسراییل؛

نمایشگاه کتاب لبنان تعطیل شد

سپهرغرب-گروه کافه کتاب:در پی حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی، نمایشگاه کتاب لبنان اعلام کرد در واکنش به این جنایت، روز چهارشنبه 26 مهر تعطیل است.

در پی جنایت وحشیانه رژیم صهیونیستی و کشتار زنان و کودکان و مردم فلسطین در بیمارستان المعمدانی، مسئولان هشتمین نمایشگاه کتاب لبنان اعلام کردند این نمایشگاه در واکنش به این جنایت، امروز چهارشنبه 26 مهر تعطیل بوده و برنامه‌های معمول خود را اجرا نمی‌کند.
بیانیه کمیته برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب لبنان در این باره به این ترتیب است:
 
بر اساس یادداشت شماره 24/2023 مورخ 17/‏10/‏2023‬ صادر شده از نجیب میقاتی، نخست وزیر موقت، که در آن اعلام کرده «فردا، چهارشنبه 22 مهرماه، روز عزای ملی برای شهدا و قربانیان است. و حملات دشمن اسرائیلی که آخرین آنها کشتاری بود که غیرنظامیان بی دفاع را در بیمارستان باپتیست الاهلی غزه هدف قرار داد و ننگی در تاریخ بشریت به شمار می‌رفت. نمایشگاه بین‌المللی کتاب لبنان فردا چهارشنبه 18/10/2023 تعطیل است.
 
طبق اعلام مسئولان نمایشگاه لبنان و دیگر حامیان مردمی فلسطین در لبنان، شرکت کنندگان در هشتمین نمایشگاه بیروت امروز چهارشنبه 26 مهر به جای حضور در محل برگزاری نمایشگاه، در محله شیعه نشین ضاحیه تجمع کرده و علیه نسل کشی اسرائیل شعار خواهند داد.
 
برنامه‌های نمایشگاه کتاب لبنان تا پیش از ظهر روز چهارشنبه روال معمول را داشتند تا آن که اوضاع غیرعادی حملات اسرائیل به غزه و جنایت جدید بیمارستان المعمدانی باعث شد برنامه‌های نمایشگاه لغو شده و به روزهای آتی موکول شوند.
 
 

شناسه خبر 74825