شناسه خبر:74859
1402/7/29 13:43:12

مدیرکل امور عشایر ایلام از تأمین و ذخیره سوخت کافی برای عشایر این استان در فصل پاییز و زمستان با همکاری شرکت توزیع فرآورده‌های نفتی منطقه‌ایلام خبر داد و گفت: مشکلی برای تأمین سوخت زمستانه عشایر وجود ندارد.

محمدجواد خانزادی روز پنجشنبه اظهار کرد: بهره‌مندی عشایر از سوخت‌های فسیلی به جای سوخت‌های نباتی، یکی از طرح‌های اجرا شده توسط سازمان امور عشایر و اداره کل امور عشایر استان ایلام است.

 

وی افزود: از سال‌های پیش توصیه شد که به جای سوخت‌های نباتی که موجب تخریب مراتع و محیط زیست، از بین رفتن گیاهان و درختان و فرسایش زمین و مراتع می‌شود، از سوخت‌های فسیلی که ارزان‌تر، در دسترس تر و دارای انرژی گرمایشی بالاتری است، استفاده شود.

 

مدیرکل امور عشایر استان ایلام اضافه کرد: از گذشته در ارتباط با توزیع نفت سفید، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی سامانه‌ای را تعریف کرد و همه متقاضیان استفاده از این سوخت باید با مراجعه به این سامانه، سهمیه پیش‌بینی شده را با یک حواله دریافت می‌کنند.

 

خانزادی اعلام کرد: سال گذشته بیش از یک میلیون لیتر نفت سفید از طریق سامانه پخش فرآورده‌های نفنی در بین عشایر استان توزیع شد و سال جاری هم سامانه همانند سال گذشته فعال شده است.

 

مدیرکل امور عشایر استان از عشایر استان خواست که هرچه زودتر نسبت به تهیه سوخت زمستانی خود اقدام کنند.

 

بیش از 10 هزار خانوار عشایر در استان ایلام زندگی می‌کنند.

 

 

شناسه خبر 74859