شناسه خبر:74864
1402/7/29 13:48:41

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان از کاهش 10 درصدی ورودی پرونده‌های طلاق توافقی در استان خبر داد.

رضا اعظمی اظهار کرد: با برنامه‌ریزی در راستای کاهشی کردن روند طلاق در استان با هماهنگی و همکاری سازمان‌های متولی و با نظارت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان از سال‌های گذشته آغاز شده است و تلاش برای کنترل هرچه بیشتر آمار طلاق ادامه دارد.

 

وی با اشاره به آمار اعلامی از طرف اداره‌کل ثبت احوال استان کردستان، افزود: در نیمه نخست امسال دو هزار و 146 واقعه طلاق به ثبت رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 13.5 درصد کاهش یافته است.

 

این مسئول ادامه داد: بیشترین طلاق ثبت شده مردان مربوط به گروه سنی 30 تا 34 ساله به تعداد 491 مورد است و در مجموع 22.9 درصد از کل طلاق‌های ثبت شده به این گروه اختصاص دارد و بیشترین طلاق ثبت شده زنان نیز در همین گروه سنی است و 421 مورد معادل 19.6 درصد از کل طلاق‌های ثبت شده را به خود اختصاص داده است.

 

اعظمی از برگزاری دوره‌های آموزشی پیش از ازدواج برای زوجین در شُرف ازدواج با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط خبر داد و تصریح کرد: ارائه آموزش‌های لازم در خصوص افزایش مهارت‌های ارتباطی، تأثیر و نقش بسزایی در کاهش طلاق داشته است.

 

وی همچنین از بازرسی و نظارت مستمر بر عملکرد مراکز مشاوره پیش از طلاق در حوزه‌های قضائی این استان خبر داد و گفت: موضوعات اجتماعی پیش از آنکه نیازمند تبلیغات و اقدامات شعاری باشد نیازمند اقدامات اجرایی و تأثیرگذار است و یکی از تأثیرگذارترین مراجع در کاهش آسیب‌های طلاق، مراکز مشاوره هستند.

 

 

 

 

 

 

شناسه خبر 74864