شناسه خبر:74891
1402/7/30 09:39:20

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان ایلام گفت: با تأمین به‌موقع آب شبکه‌های آبیاری و زهکشی، شاهد افزایش سطح کشت کلزا در استان هستیم.

صادق علیمرادی اظهار کرد: از راه‌های افزایش سطح کشت کلزا، تأمین به‌موقع آب شبکه‌های آبیاری و زهکشی است که در این راستا استفاده از روش‌های نوین آبیاری مانند آبیاری قطره‌ای و محافظت از منابع آبی نقش مهمی دارند.

وی با بیان اینکه تأمین به‌موقع آب در شبکه‌های آبیاری و زهکشی نقش بسیار مهمی در افزایش سطح کشت محصولات دارد، تصریح کرد: رشد بهتر و بهبود عملکرد گیاهان، مقاومت به خشک‌سالی، بهبود بهره‌وری آب و کاهش بروز بلاست‌ها و آفات از مهم‌ترین اثرات تأمین به‌موقع آب در شبکه‌های آبیاری و زهکشی است که می‌تواند عملکرد کشاورزی را بهبود، محصولات را افزایش و به افزایش صادرات و درآمد ارزی کشور کمک کند.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان تصریح کرد: در همین راستا تاکنون بیش از 8500 هکتار از اراضی دهلران تحت کشت کلزا قرار گرفته که پیش‌بینی می‌شود یکی از سه شهرستان برتر کشور در کشت کلزا باشد.

علیمرادی گفت: شبکه آبیاری زهکشی عین خوش-فکه در شهرستان دهلران شامل 60 کیلومتر تونل و کانال است که 30 هزار هکتار از اراضی کشاورزی منطقه را پوشش می‌دهد.

 

شناسه خبر 74891