شناسه خبر:74899
1402/7/30 09:53:38

مدیرکل استاندارد استان مرکزی گفت: هم‌اکنون فعالیت‌های سه شرکت ایرالکو، املاح معدنی و نیروگاه حرارتی شازند در حوزه زیست محیطی با جدیت در دستور کار است که پیگیری انجام استاندارد در 2 شرکت باقی مانده نیز تا پایان سال جاری انجام می‌شود

سید سعید میرنظامی در جمع خبرنگاران در اراک اظهار کرد: یکی از برنامه‌های مهم اداره استاندارد هم اکنون بررسی فعالیت شرکت آلومینیوم سازی است و در این راستا چتر نظارتی بر فعالیت شرکت آلومینیوم سازی اراک گسترده شده است.

 

وی تصریح کرد: بازرسی از بخش‌های مختلف شرکت ایرالکو در سال جاری توسط بازرسان انجام شده، و تنها 10 درصد باقیمانده که به صورت مشاهده میدانی انجام خواهد شد.

 

میرنظامی با بیان اینکه بازرسان و مسوولان اداره کل استاندارد نظارت مداوم بر شرکت ایرالکو دارند، گفت: عدم اجرای به موقع مصوبات طرح آلودگی هوا در سال‌های گذشته‌ توسط ایرالکو موجب بروز مشکلات زیست محیطی شده، در حالی که اگر به موقع مصوبات اجرا می‌شود امروز با این مشکلات مواجه نبودیم.

 

وی تصریح کرد: انتقال واحد آندسازی شرکت ایرالکو به خیرآباد اراک یکی از این مصوبات بوده که متاسفانه کم کاری و کوتاهی‌های بسیاری در این خصوص صورت گرفته است و موجب تاخیر چندین ساله در اجرای آن شده است.

 

وی گفت: هم‌اکنون فعالیت‌های سه شرکت ایرالکو، املاح معدنی و نیروگاه حرارتی شازند در حوزه زیست‌محیطی با جدیت در دستور کار است که پیگیری انجام استاندارد در 2 شرکت باقی مانده نیز تا پایان سال جاری انجام می‌شود و نتایج اقدامات اداره‌کل استاندارد در شرکت ایرالکو نیز پس از انجام نظارت‌ها اطلاع رسانی خواهد شد.

 

مدیرکل استاندارد استان مرکزی همچنین از شناسایی یک لبنی متخلف شهرستان اراک خبر داد و بیان کرد: این شرکت شیرکم چرب را با برچسب شیر پرچرب به بازار عرضه می‌کرد که اداره‌کل استانداردبه این تخلف ورود کرده است.

 

رئیس اداره نظارت بر اجرای استاندارد اداره‌کل استاندارد استان مرکزی نیز بیان کرد: ایرالکو جرایم آلایندگی را در مدت پنج سال اخیر پرداخت کرده‌، اما در مدیریت پسماند ضعیف عمل کرده است.

 

وی از انجام 48 بازرسی در مدت یک سال گذشته از مصنوعات طلای استان خبر داد و گفت: 34 نمونه‌برداری از واحدها انجام شده که 13 عدم انطباق صادر و 37 مصنوعات طلای بدون کد جمع‌آوری و واحد صنفی به کمیسیون ماده 42 این اداره کل معرفی شده‌اند.

 

 

شناسه خبر 74899