شناسه خبر:74994
1402/8/2 12:04:52

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه سامانه توزیع هوشمند مرغ گرم درحال اجرا است، گفت: مزایای این سامانه شفافیت در حوزه تولید، کشتار و توزیع است.

رضا بهراملو روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سامانه توزیع هوشمند مرغ گرم درحال اجرا بوده و مزایای این سامانه شفافیت در حوزه تولید، کشتار و توزیع است، ابراز کرد: در این سامانه مرغداران، کشتارگاه و مباشرین اطلاعات روزانه را ثبت می‌کنند تا هیچ مغایرتی در بین نباشد؛ به‌طوری که از عمده‌فروش تا خُرده‌فروش در این سامانه اطلاعات روز را وارد می‌کنند.

 

وی یادآور شد: مرغداران و کشتارگاه‌های استان در این حوزه به‌منظور مشارکت در سامانه اعلام آمادگی کردند.

 

بهراملو با اشاره به اینکه در سامانه توزیع هوشمند سود تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان توأمان با هم دیده می‌شود، اضافه کرد: رعایت قیمت مصوب و سامانه توزیع مرغ گرم به‌جد در دستور کار استان است.

 

وی از توزیع هوشمند کالای اساسی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: اعطای مجوز به مباشرین، لازمه اجرای توزیع هوشمند کالای اساسی است و این مهم با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت انجام می‌شود.

 

براساس آخرین آمارها و به گفته رئیس اتحادیه صنف مرغ‌فروشان شهرستان همدان، روزانه بین 120 تا 220 هزار تُن مرغ در استان تولید می‌شود.

 

 

شناسه خبر 74994