شناسه خبر:75001
1402/8/2 12:13:14

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان با تأکید بر اینکه سفالگران لالجینی که زمین شهرک صنعتی را خریداری کرده‌اند اهلیت ایجاد مجموعه تولیدی ازلحاظ مالی را ندارند، گفت: 70 قطعه از زمین‌های شهرک صنعتی لالجین به سفالگرانی که جزء صنایع دستی بودند، داده شده، اما نمی‌توانند طرح را تأمین مالی کنند.

مصطفی حقیقی با بیان اینکه شهرک صنعتی سفال لالجین 50 هکتار بوده است، ابراز کرد: این شهرک دارای 230 قطعه صنعتی بوده که 70 قطعه به طیفی که جزء صنایع دستی هستند، داده شده است.

وی با بیان اینکه فرآیند واگذاری زمین‌های شهرک صنعی لالجین سه سال قفل شده بود، تصریح کرد: سال گذشته این اراضی با قیمت کارشناسی توسط دولت واگذار شده است که اعتراضاتی داشتند و در این زمینه دستگاه قضا و دیوان محاسبات ورود کرده و مشخص شد روند واگذاری کاملاً درست بوده است.

حقیقی با تأکید بر اینکه استان در بهترین شرایط هزینه خرید زمین برای این افراد را قسط‌بندی کرد، یادآور شد: این اراضی به‌طور اقساطی به‌صورت 10 درصد نقدی و مابقی در 10 قسط به این افراد واگذار شد، درحالی که چنین چیزی در وزارت صمت نداریم که زمین را به‌صورت اقساطی به تولیدکننده واگذار کند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان با بیان اینکه حتی برای این افراد 6 ماه تنفس درنظر گرفتیم، افزود: این گروه 40 نفر هستند که نمی‌توانند اقساط را پرداخت کنند و به دنبال شرایط جدیدی هستند.

وی با تأکید بر اینکه نخستین اهلیت تولیدکننده داشتن توان مالی است، خاطرنشان کرد: اینکه افرادی بخواهند زمین را از دولت به قیمت پایین بخرند و حبس کنند، زیاده‌خواهی بوده و دولت جلوی دلال‌بازی در شهرک‌های صنعتی را بسته است.

حقیقی با اشاره به اینکه تاکنون واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی با این شرایط خوب قسطی در کشور نداشتیم، درباره اعتراضات و تجمع این افراد ادامه داد: تجمع در مقابل نهاد ریاست جمهوری و درخواست تنفس مجدد درمان درد این گروه نخواهد بود.

این مقام مسئول با بیان اینکه شخص استاندار با این افراد جلسه گذاشت که به آن‌ها کمک کند، اظهار کرد: اقساط را امهال کردیم، اما با گذشت هشت ماه، نتوانستند کار را جلو ببرند و به‌طور قطع نمی‌توانند 7-8 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای ادامه طرح بیاورند.

وی با تأکید بر اینکه هر کسی اهل تولید نیست، تصریح کرد: صرفاً داشتن زمین که نشانه تولید نیست و از کجا معلوم کسی که زمین را گرفته، دلال نیست؟

حقیقی با بیان اینکه بعد از پنج سال زمین را تأمین و تحویل سفالگران لالجین دادیم، تأکید کرد: این افراد طرح و نقشه‌ای ندارند، درحالی که باید برنامه دوساله داشته باشند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان خاطرنشان کرد: این افراد نمی‌توانند طرح خود را تأمین مالی کنند و با 6 ماه هم گره مشکل آن‌ها باز نمی‌شود.

 

شناسه خبر 75001