شناسه خبر:75023
1402/8/2 12:38:11

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر چهار سرمایه‌گذار خارجی عملیاتی شده که 12 میلیون دلار آورده برای استان دارند.

محمود رشیدی‌اقدم مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه نیز در ادامه، گفت: در حال حاضر چهار سرمایه‌گذار خارجی در استان عملیاتی شده که 12 میلیون دلار آورده برای استان دارد.

وی با اشاره به 3.8 میلیون دلاری سرمایه‌گذار چینی در استان، گفت: سرمایه‌گذار آلمانی در بخش تولید و بسته‌بندی دارو و 2 سرمایه‌گذار عراقی در بخش احداث کارخانه چیبس نیز داریم.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: امروز هیأتی از سرمایه‌گذاران روسی به منظور سرمایه‌گذاری در زمینه مزرعه تولید انرژی خورشیدی به کرمانشاه می‌آیند.

محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه در ستاد سرمایه‌گذاران استان از کاهش آمار بیکاری در استان سخن گفت که نسبت به میانگین کشوری سرعت بیشتری دارد.

وی ادامه داد: در بهار امسال براساس آمارهای رسمی مرکز آمار، روند اشتغال در استان ضریب خوبی پیدا کرده و این روند در تابستان هم ادامه پیدا کرد و خوشبختانه از رتبه اول بیکاری کشور گام به گام فاصله می‌گیریم.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: تقویت سرمایه‌گذاری به تعامل و برنامه‌ریزی مدون نیاز دارد دبیرخانه ستاد سرمایه‌گذاری فهرستی بالادستی از تسهیل‌گری‌های سرمایه‌گذاری آماده کند.

وی اظهار کرد: مجموعه پیشران سرمایه‌گذاری استان با ارائه پیشنهادهای سرمایه‌گذاری در فضای اشتغالزایی از همدیگر سبقت بگیرند.

شناسه خبر 75023