شناسه خبر:75031
1402/8/2 13:21:41

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: 26 اثر تاریخی ایلام طی دو سال گذشته مرمت شده‌اند.

فرزاد شریفی اظهار کرد: با توجه به غنای تاریخی و فرهنگی که در استان است، تاکنون تعداد 892 اثر در استان ایلام در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است.

 

وی افزود: بیش از پنج هزار شیء تاریخی در گنجینه میراث فرهنگی ایلام وجود دارد و در همین رابطه موزه‌های مختلفی در استان و شهرستان‌های استان فعال است.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام اضافه کرد: در شهر ایلام موزه مردم شناسی ایلام واقع در قلعه والی و موزه کشاورزی در کاخ فلاحتی است.

 

شریفی بیان کرد: موزه باستان شناسی استان در شهرستان دره‌شهر است.

 

وی ادامه داد: تعداد بناهای مرمت شده استان در طول سال جاری و سال گذشته 26 اثر بوده است.

 

وی افزود: با توجه به غنای فرهنگی که در استان است قطعاً آثار تاریخی استان ایلام بیشتر از آنچه است که شناسایی شده و با توجه به تلاش خوب همکاران در حوزه میراث فرهنگی امیدوارم بتوانیم این اثرهای تاریخی را بیش از این در فهرست آثار ملی ثبت کنیم.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام بیان کرد: با توجه به اقدامات خوبی که در این دولت در حوزه میراث فرهنگی صورت گرفته، ساماندهی و همچنین مستندسازی اموال تاریخی را سال جاری در دستور کار قرار دادیم و تا این لحظه تعداد 157 قلم اشیاء تاریخی ساماندهی شده است.

 

 

شناسه خبر 75031