شناسه خبر:75083
1402/8/4 11:42:31
معاون استاندار همدان با انتقاد از عملکرد برخی بانک‌ها:

مدیری که استان را به بازی گرفته، برداشته شود

معاون امور اقتصادی استاندار همدان با اشاره به عدم حضور برخی مدیران بانک‌ها در جلسات، بر ارزیابی بانک‌های استان تأکید کرد و ادامه داد: پیگیری می‌کنم مدیری که استان را به بازی گرفته است، برداشته شود.

سیدمجتبی حسینی چهارشنبه سوم آبان‌ماه در کارگروه اشتغال استان همدان با اشاره به اینکه بیش از 132 میلیارد تومان پرونده مشاغل خانگی به بانک‌های استان ارسال شده اما عملکرد آن‌ها در پرداخت 20 درصد است، اظهار کرد: بانک‌هایی که تکلیف خود را انجام نمی‌دهند، باید تعیین تکلیف شوند.

 

وی با بیان اینکه مردم گلایه‌مندند که تسهیلات مشاغل خانگی پرداخت نمی‌شود، تصریح کرد: ما می‌دانیم در سیستم بانکی محدودیت‌هایی وجود دارد و تکالیف زیاد است، اما باید حامی و مدافع حقوق مردم هم باشیم.

 

حسینی با تأکید بر اینکه باید تا پایان بهمن‌ماه پرونده تسهیلات را در استان به نقطه مطلوبی برسانیم، گفت: اگر محدودیت منابع بانکی وجود دارد، نباید تنها برای همدان باشد؛ کار در سیستم بانکی استان با ضرب‌آهنگ بسیار کُند انجام می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی به‌عنوان نماینده مردم باید پیگیر پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی باشند، تأکید کرد: اگر در یک‌ماه آینده عملکرد بانک‌ها پرش چندمرحله‌ای نداشته باشد، در دی‌ماه و بهمن‌ماه نمی‌توانیم جبران کنیم؛ بنابراین بانک‌ها به پرداخت تسهیلات سرعت دهند.

 

حسینی بیان کرد: در شهرستان‌ها نیز فرمانداران پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی را راهبری و رؤسای بانک‌ها نیز سهمیه شهرستان‌ها را به‌صورت عادلانه توزیع کنند.

 

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه در مشاغل خانگی با احدی تعارف نداریم، یادآور شد: این تسهیلات قرض‌الحسنه کمک‌حالی برای مردم بی‌بضاعتی است که می‌خواهند خوداشتغالی کنند.

 

وی با اشاره به عدم حضور برخی مدیران بانک‌ها در جلسات، بر ارزیابی بانک‌های استان تأکید کرد و ادامه داد: پیگیری می‌کنم مدیری که استان را به بازی گرفته است، برداشته شود.

 

حسینی با بیان اینکه در تسهیلات تبصره 18 سهمیه استان همدان یک‌هزار و 300 میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد: درحال حاضر به‌علت ناترازی در سیستم بانکی امکان پرداخت تسهیلات به‌راحتی وجود ندارد، اما برای تبصره 18 باید منابع گرفته شود و این تکلیف بانک‌ها است و در تسهیلات تکلیفی هیچ عذری را نمی‌توانیم بپذیریم.

 

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان همدان نیز با بیان اینکه در پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی با گزارش منفی مواجه هستیم، گفت: سهمیه استان در پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی در سال‌ جاری محقق نشده است.

 

یوسف شعبانی اظهار کرد: در سال‌ جاری 132 میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی به استان همدان تخصیص یافته که تاکنون 26 میلیارد تومان پرداخت شده است.

 

وی با بیان اینکه 110 میلیارد تومان از تسهیلات مشاغل خانگی در شهرستان‌ها توزیع شده است، اضافه کرد: همچنین 22 میلیارد تومان در اختیار استاندار گذاشته شد تا به شهرستان‌هایی که جذب بالایی دارند، به‌عنوان مشوق داده شود؛ اما این امر محقق نشده است.

 

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان همدان خاطرنشان کرد: حدود 26 میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی توسط هشت بانک مجری مشاغل خانگی در استان همدان پرداخت شده است.

 

وی افزود: بانک توسعه تعاون از 13 میلیارد و 200 میلیون سهمیه، پنج میلیارد و 300 میلیون پرداخت داشته، بانک مهر ایران از 19 میلیارد و 700 میلیون سهمیه، سه میلیارد و 500 میلیون پرداخت کرده و بانک تجارت از 19 میلیارد و 700 میلیون سهمیه، دو میلیارد و 900 میلیون پرداخت کرده است.

 

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان همدان اظهار کرد: بانک رفاه نیز از 11 میلیارد و 600 میلیون سهمیه، تاکنون هفت میلیارد و 500 میلیون پرداخت داشته و بانک صادرات 19 میلیارد و 700 میلیون سهمیه داشته که فقط یک میلیارد پرداخت کرده است.

 

وی افزود: پست بانک از 10 میلیارد، سه میلیارد و 300 میلیون پرداختی داشته و بانک ملت از 19 میلیارد و 700 میلیون سهمیه خود توانسته دو میلیارد و 700 میلیون تسهیلات مشاغل خانگی پرداخت کند.

 

شعبانی با اشاره به اینکه درمجموع 26 میلیارد و 700 میلیون تومان تسهیلات در حوزه مشاغل خانگی پرداخت شده است، اضافه کرد: از این به بعد اولویت ارسال طرح‌ها به طرح‌های پشتیبان اختصاص می‌یابد.

 

 

شناسه خبر 75083