شناسه خبر:75111
1402/8/4 12:11:30

سپهرغرب-گروه ایران و جهان:رژیم صهیونیستی بعد از شکست در عملیات «طوفان الاقصی» حالا نگران وقوع انتفاضه سوم و همبستگی هرچه بیشتر فلسطینی‌های ساکن سرزمین‌های اشغالی در شبکه‌های اجتماعی با اهالی غزه است و از این رو، سرکوب و بازداشت فعالان فضای مجازی را در دستور کار قرار داده است.

 
 
در شرایطی که رسانه‌های «جریان اصلی» که اغلب تحت سیطره صهیونیست‌ها و لابی‌های آن قرار دارند، به انتشار اخبار به نفع رژیم صهیونیستی روی آورده‌اند، شهروندخبرنگاران توانستند با انتشار واقعیت‌های غزه، مانع از انحراف افکار عمومی به نفع صهیونیست‌ها شوند.
رژیم صهیونیستی که اکنون به‌شدت تحت فشار افکار عمومی داخلی خود درباره آزادی اسرای صهیونیست است، نگران خیزش اعراب ساکن سرزمین‌های اشغالی و وقوع انتفاضه سوم نیز هست.
 
نگرانی از آنچه در رسانه‌ها منتشر می‌شود، حتی باعث شده تا نیروهای سایبری ارتش رژیم صهیونیستی به اظهارات یک اسیر صهیونیست آزادشده توسط مقاومت فلسطین اعتراض کنند و گفته‌های وی درباره خوش‌رفتاری نیروهای مقاومت با اسیران را شرم‌آور بخوانند.
 
در سایه نگرانی از شعله‌ور شدن انتفاضه سوم در سرزمین‌های اشغالی، پلیس رژیم صهیونیستی با اعلام این موضوع که «شرایط جنگی است»، اعلام کرد که با هرگونه حمایت از مقاومت فلسطین در فضای مجازی به‌شدت برخورد خواهد کرد.
 
در این راستا، خبرگزاری فرانسه با اشاره به بازداشت «مایسا عبدالهادی» بازیگر عرب در سرزمین‌های اشغالی، نوشت: «عبدالهادی» به‌خاطر انتشار تصویر بولدوزری که درحال تخریب دیوار غزه با سرزمین‌های اشغالی بود، بازداشت شد.
 
«عبدالهادی» که ساکن ناصره در شمال سرزمین‌های اشغالی است، تخریب دیوار غزه را به تخریب دیوار برلین تشبیه کرده بود.
 
وی که روز دوشنبه بازداشت شده، براساس گزارش پلیس، تا پنجشنبه در بازداشت خواهد بود.
 
خبرگزاری فرانسه از بازداشت گسترده دیگر فعالان مجازی و رسانه‌ای در سرزمین‌های اشغالی توسط پلیس رژیم صهیونیستی خبر داد.
 
ازنظر رژیم صهیونیستی، هرگونه حمایت از مقاومت فلسطین، حمایت از به زعم این رژیم «تروریسم» محسوب می‌شود و خبرگزاری فرانسه، علت بازداشت «عبدالهادی» را نیز همین موضوع عنوان کرد.
 
«دلال قاضی محمد ابو آمنه» دیگر سلبریتی فعال در فضای مجازی است که این هفته به‌خاطر انتشار محتوا در حمایت از مقاومت فلسطین بازداشت شد.
 
وی بعد از حمله مقاومت فلسطین به رژیم صهیونیستی با انتشار عکس پرچم فلسطین و نوشته «ولا غالب إلا الله»، از اقدام مبارزان فلسطینی حمایت کرد. پلیس رژیم صهیونیستی، این فعال فضای مجازی را به مدت پنج روز بازداشت کرد.
 
خبرگزاری فرانسه به نقل از فعالان حقوق بشر و پلیس رژیم صهیونیستی، از اخراج تعدادی از فعالان فضای مجازی در سرزمین‌های اشغالی و قدس شرقی از دانشگاه، به‌خاطر حمایت از مقاومت فلسطین خبر داد.
 
براساس برخی آمارها، عرب‌های ساکن سرزمین‌های اشغالی ‌یک‌پنجم جمعیت این سرزمین را تشکیل می‌دهند.
 
گفتنی است، در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال سرزمین فلسطین و محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی، مقاومت فلسطین در روز هفت اکتبر (15 مهرماه) عملیاتی موسوم به عملیات «طوفان الاقصی» را آغاز کرد تا زمینه آزادسازی کامل سرزمین فلسطین، بازگشت آوارگان فلسطینی و گسترش صلح در منطقه با انحلال رژیم غاصب فراهم شود.
 
تجاوزگری و جنایت رژیم اسرائیل علیه فلسطینی‌ها در این 19 روز براساس گزارش وزارت بهداشت فلسطین، تاکنون منجر به شهادت بیش از پنج هزار فلسطینی در غزه و مجروح شدن هزاران نفر دیگر شده است.

شناسه خبر 75111