شناسه خبر:75366
1402/8/11 09:28:02
معاون بازرسی اداره کل صمت استان خبر داد:

تشکیل 10 پرونده احتکار و گران‌فروشی لاستیک در همدان

سپهرغرب، گروه خبر: معاون بازرسی اداره کل صمت استان همدان با اشاره به اجرای مانور سراسری بازرسی از اماکن، اصناف و بازار استان همدان، از تشکیل 10 پرونده احتکار و گران‌فروشی لاستیک در این مانور خبر داد.

مرتضی بیدآبادی اظهار کرد: در مانور یک‌روزه بازرسی از اماکن، اصناف و بازار همدان که با حضور 26 تیم بازرسی انجام شد، 75 پرونده تشکیل شده که بیشترین پرونده تخلف در زمینه لاستیک، قاچاق و آرایشگاه زنانه بوده است.

وی با اشاره به نظارت بر بازار لاستیک، تصریح کرد: عرضه لاستیک باید در قالب سامانه جامع تجارت صورت بگیرد، اما با توجه به مشکلاتی که در زمینه تولید لاستیک به‌وجود آمده، تاحدودی بازار ملتهب شده که بر این اساس بازرسی و نظارت بر قیمت و عرضه لاستیک به‌صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته است.

بیدآبادی با بیان اینکه از ابتدای آبان‌ماه خریدوفروش لاستیک باید در پلتفرم‌های اینترنتی و سامانه فروش شفاف انجام شود که این طرح به‌صورت آزمایشی شروع شده است، افزود: 10 پرونده احتکار و گران‌فروشی در زمینه لاستیک در استان همدان تشکیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین درمانور سراسری بازرسی از اماکن و اصناف 15 هزار نخ سیگار قاچاق کشف شد که در این رابطه هفت پرونده تشکیل شد.

معاون بازرسی اداره کل صمت استان همدان با بیان اینکه هفت پرونده تخلف آرایشگاه‌های زنانه در استان تشکیل شده است، افزود: گران‌فروشی تخلف عمده آرایشگاه‌های زنانه بوده است. ضمن اینکه تخلفاتی ازجمله دخالت در درمان و اقدامات پزشکی، از تخلفاتی بوده که دانشگاه علوم پزشکی بر آنان نظارت دارد.

بیدآبادی با اشاره به اینکه عدم نصب نرخ‌نامه و عدم صدور فاکتور یکی دیگر از تخلفات آرایشگاه‌های زنانه است، تأکید کرد: امسال به‌صورت هفتگی با همراهی دانشگاه علوم پزشکی و اتحادیه از آرایشگاه‌های زنانه بازرسی صورت می‌گیرد.

شناسه خبر 75366