شناسه خبر:75367
1402/8/11 09:30:20

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان از ارائه خدمات به دو هزار و 300 بیمار صعب‌العلاج و خاص تحت حمایت این نهاد خبر داد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان، محمدرسول شیخی‌زاده از ارائه خدمات به دو هزار و 300 بیمار صعب‌العلاج و خاص تحت حمایت این نهاد خبر داد و گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های کمیته امداد ارائه خدمات درمانی به مددجویان در راستای حمایت از آنان است.

وی ابراز کرد: در 6 ماهه نخست در سرفصل بیمه خدمات مکمل شامل فرانشیز بستری و سرپایی، ایاب و ذهاب، کمک به بیماران خاص و صعب‌العلاج و بیماران نگهداری‌شده در منزل، بیش از دو میلیارد و 500 میلیون تومان پرداخت شده است.

شیخی‌زاده اعلام کرد: طی یک‌سال گذشته تعداد 485 نفر از مددجویان صعب‌العلاج و خاص به اداره کل بیمه سلامت معرفی شده‌اند و به مبلغ سه میلیارد و 558 میلیون تومان از صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج اداره کل بیمه سلامت، خدمت دریافت کرده‌اند.

وی اضافه کرد: کمک‌هزینه خرید انواع تجهیزات درمانی کپسول اکسیژن و دستگاه اکسیژن‌ساز دستگاه تنفس مصنوعی (ونتیلاتور) و تجهیزات توان‌بخشی اعضای مصنوعی، عصا، تشک مواج، تخت و خدمات دندان‌پزشکی، از دیگر خدمات کمیته امداد در حوزه بیماران خاص و صعب‌العلاج است.

شیخی‌زاده گفت: 287 بیمار خاص شامل 121 بیمار ام‌اس، 92 بیمار دیالیزی، 49 بیمار پیوند کلیه، 15 بیمار هموفیلی و 10 بیمار تالاسمی تحت حمایت این نهاد مقدس قرار دارند و از تمام خدمات حمایتی و درمانی این نهاد بهره‌مند هستند و همچنین بیماران زمین‌گیر علاوه‌بر خدمات اشاره‌شده، ماهیانه مبلغ 500 هزار تومان بابت هزینه نگهداری و مراقبت در منزل، فرانشیز دارو و تجهیزات دریافت می‌کنند.

شیخی‌زاده تصریح کرد: ازجمله اقداماتی که توسط این نهاد برای مساعدت به بیماران نیازمند زیر پوشش انجام می‌شود، طرح «شفا» است و براساس این طرح خانواده‌های نیازمند شناسایی و کمک‌های خیریه به آنان در قالب پرداخت هزینه‌های دارو و درمان، پرستار و پزشک، انجام می‌شود؛ بنابراین خیران می‌توانند در راستای کمک به بیماران صعب‌العلاج در قالب طرح شفا، این بیماران نیازمند را مورد حمایت قرار دهند.

شناسه خبر 75367