شناسه خبر:75375
1402/8/11 10:45:09

سپهرغرب، گروه خبر: شهردار کرمانشاه از ادامه پیگیریها برای گرفتن موافقت اصولی میراث فرهنگی برای اجرای پروژه تله کابین تاق بستان خبر داد.

نادر نوروزی با بیان اینکه تلاش برای اجرای پروژه تله‌کابین تاق بستان ادامه دارد، گفت: در حال حاضر مانع اصلی برای اجرای این پروژه، موانع میراثی است که در حال رایزنی برای رفع این موانع هستیم.

وی افزود: مسئولین میراث معتقدند ممکن است اجرای این پروژه روی ثبت جهانی تاقبستان اثرگذار باشد، درحالیکه این پروژه اصلا در منظر تاق‌بستان نیست و از محوطه تاریخی تاقبستان فاصله دارد.

نوروزی گفت: به هرحال پیگیری برای گرفتن موافقت اصولی از میراث فرهنگی برای اجرای این پروژه ادامه دارد و به زودی نتیجه آن اعلام خواهد شد.

نوروزی گفت: برای گرفتن موافقت اصولی با سه مرکز از جمله مرکز پایگاه‌های جهانی، مرکز پژوهش‌های وزارت میراث فرهنگی و اداره کل میراث فرهنگی استان مواجه هستیم و در حال حاضر مرکز پایگاه‌های جهانی کار بررسی روی پروژه را در دستورکار دارد و امیدواریم بتوانیم موافقت اصولی را از آنها بگیریم.

شهردار کرمانشاه با بیان اینکه در صورت اخذ موافقت اصولی دو راه برای اجرای پروژه داریم، افزود: اگر مسئولین میراث موافقت کنند که همان مسیر قبلی که بخشی از پایه‌های آن نصب شده را اجرایی کنیم، می‌توانیم ظرف یکسال پروژه را راه اندازی کنیم. اگر هم نظر آنها تغییر مسیر پروژه باشد که در آن صورت زمان بیشتری برای اجرای پروژه نیاز است.

وی خاطرنشان کرد: در جلسه ای که با وزیر میراث فرهنگی داشتیم مقرر شد کار از طریق یکی از مشاوران وزارت پیگیری شود که نتیجه مخالفت با اجرای این پروژه شد، اما در حال حاضر درخواست جلسه با وزیر داده ایم و قرار است مشاور بیاید و مجددا نظر داده و جمع‌بندی شود و امیدواریم بتوانیم موافقت اصولی را بگیریم.

شناسه خبر 75375