شناسه خبر:75415
1402/8/13 11:22:39
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان:

کارگروه تخصصی ساخت اِلمان‌های شهری تشکیل شود

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان بر تشکیل کارگروه تخصصی برای ساخت اِلمان‌های شهری و نمادها توسط شهرداری تأکید کرد.

علی‌اکبر نظری صبح پنجشنبه در جلسه کمیسیون خدمات شهری، زیست‌محیطی و بهداشت شورا ابراز کرد: اِلمان‌ها یا نمادهای شهری نباید بدون مطالعه و بررسی طراحی و احداث شوند؛ چراکه در طراحی باید تمامی جوانب اقتصادی، فرهنگی، مذهبی و اجتماعی درنظر گرفته شود.

 

نظری اضافه کرد: با تشکیل کارگروه تخصصی ساخت اِلمان‌ها، می‌توان طرح‌هایی را تدوین و اجرا کرد که با کمترین چالش‌ها مواجه باشند.

 

وی با بیان اینکه در کارگروه تخصصی اِلمان باید از اعضای شورای اسلامی شهر حضور داشته باشند، تأکید کرد: همچنین در این کارگروه از هنرمندان و صاحب‌نظران نیز دعوت به عمل آید.

 

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان افزود: ساخت اِلمان با مکان مورد نظر باید تناسب داشته باشد تا بتواند معنا و مفهوم اصلی اثر را انتقال دهد.

 

نظری با اشاره به اینکه همدان منشأ علم و دانش است، اضافه کرد: ضروری است اِلمان‌ها هم متناسب با این موضوع ساخته و نصب شوند تا نمادی از دانش‌محور بودن همدان را به تصویر بکشند.

 

این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه در ساخت اِلمان‌ها و نمادهای شهری باید دیدگاه و احکام حاکمیتی مد نظر قرار گیرد، اظهار کرد: ضروری است اِلمان و نمادی از وجهه انقلاب اسلامی برای شهر ساخته شود.

 

وی همچنین بر برگزاری همایش بزرگ برای ساخت اِلمان‌های فاخر شهری تأکید کرد و گفت: می‌توان برای این همایش از هنرمندان و صاحب‌نظران برجسته همدان که در داخل یا خارج از کشور هستند، دعوت کرد.

 

* مسگریان: سردیس آیت‌الله آخوند ملاعلی همدانی ساخته و نصب شود

 

رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز با یادآوری بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با شهر همدان در دیدار دست‌اندرکاران کنگره هشت هزار شهید استان همدان، گفت: باید فرمایشات ایشان را جزء به جزء مورد توجه قرار داد و با استفاده از هنر آن‌ها را محقق کرد؛ یکی از مصادیق هنر، همین ساخت اِلمان‌های فاخر است.

 

محمود مسگریان در این جلسه بر ساخت اِلمان‌های مناسبتی و مفهومی تأکید کرد و افزود: در این راستا باید شاخصه‌های انقلابی شهر همدان شناسایی و با نصب اِلمان‌ها معرفی شوند.

 

مسگریان با انتقاد از عدم توجه به ساخت اِلمان مناسب با ارزش‌های انقلاب اسلامی برای میدان امام خمینی (ره)، اظهار کرد: ساخت سایت‌موزه در این میدان مرکزی شهر کاری پسندیده بود، اما جای اِلمانی فاخر در شأن مردم فهیم همدان که بیانگر ارزش‌ها و متناسب با نام میدان باشد، خالی است.

 

وی با بیان اینکه باید از چهره‌های شاخص علمی و مذهبی شهر اِلمان و سردیس‌هایی ساخته شود، افزود: می‌طلبد شهرداری سردیسی از آیت‌الله آخوند ملاعلی همدانی را با اجازه حوزه علمیه ساخته و در مکان مناسبی از شهر نصب کند.

 

* حیدری: اجرای مصوبه نصب اِلمان شهدا و امام خمینی (ره) در میدان مرکزی در بلاتکلیفی!

 

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه اِلمان‌ها یکی از نمادهای مهم و قابل اعتبار از کارکردهای مدیریت شهری در حوزه سیما و منظر شهری هستند، گفت: اِلمان‌ها جهت‌گیری، ذوق و سلیقه مبتنی بر اصول مکتبی مدیران شهری را نشان می‌دهند.

 

مهدی حیدری با انتقاد از عدم اجرای مصوبه شورای اسلامی شهر مبنی بر ساخت و نصب اِلمان فاخر و ارزشمندی در میدان امام خمینی (ره)، افزود: چندین ماه است که این مصوبه با بی‌اعتنایی شهرداری مواجه شده است.

 

حیدری با بیان اینکه همدان به‌عنوان شهر پیشرو در حفظ نظام و انقلاب اسلامی زبانزد است، اظهار کرد: نمی‌توان نسبت به بنیانگذار انقلاب اسلامی که مبدأ و نقطه عطف تاریخ است، این‌گونه عمل کرد؛ ساخت اِلمان برای میدان امام خمینی (ره) اگر پیگیری نشود، سزاوار برخورد بوده و مدیران شهری باید پاسخگوی این بی‌توجهی باشند.

 

 

شناسه خبر 75415