شناسه خبر:75426
1402/8/13 11:36:50

کارگران شهرداری ایلام چهار ماه است که حقوق دریافت نکرده‌اند، از طرفی هم برخی منابع، کارشکنی برخی اعضای شورای شهر را دلیل این مشکلات می‌دانند.

روز سه‌شنبه ایلام شاهد تجمع تعدادی از کارگران شهرداری بود؛ آن‌ها با تجمع در مقابل شهرداری شهر از عدم پرداخت حقوق و معوقات خود گلایه داشتند و می‌گفتند که «4 ماه است حقوق نگرفته‌ایم».

 

آن‌ها به خبرنگاران هم که در میان تجمع آن‌ها حاضر شده بود گفته‌اند که نظم پرداخت حقوق در شهرداری ایلام مناسب نیست و «معوقات کارگران شهرداری از چهار ماه هم فراتر می‌رود».

 

خبرنگار فارس وضعیت نظافت و تمیزی شهر را در مسیر رسیدن به محل تجمع اما مناسب گزارش می‌کند.

 

آرش، یکی از کارکنان شهرداری ایلام به نمایندگی از معترضان به خبرنگار فارس می‌گوید: بیش از چهار ماه است حقوق کارگران پرداخت نشده است و کارگران برای امرار معاش زندگی خود دچار مشکل شده‌اند.

 

علی یکی دیگر از کارگران شهرداری ایلام هم می‌گوید که از مسئولان شهرداری بابت عدم تحقق وعده‌ها گله‌مند هستیم «بارها وعده پرداخت حقوق داده‌اند اما هنوز عملی نشده‌». در این «شرایط سخت اقتصادی» تنها خواسته ما پرداخت به‌موقع حقوق است.

 

بر اساس شنیده‌ها یک ماه قبل از اتمام قرار داد شرکت پیمانکار پرداخت کننده حقوق کارگران باید نسبت به تعین تکلیف قرار دادهای جدید اقدام صورت می‌گرفته اما متأسفانه تا یک ماه پس از اتمام این قرارداد اقدام خاصی برای تعیین تکلیف حقوق‌ها صورت نگرفته و پس از اتمام قرارداد پیمانکار، از پایان خرداد ماه تا کنون پیمانکار جدید در شهرداری ایلام تعیین نشده است.

 

برخی منابع کارشکنی برخی از اعضای شورای شهر ایلام را هم یکی از علل عدم تعیین پیمانکار عنوان کرده‌اند و علت آن را عدم انتخاب پیمانکار مورد تأیید این افراد دانسته‌اند.

 

حمید مجیدی، یکی از اعضای شورای شهر ایلام امروز در گفتگو با فارس مدعی شد که دو بار مصوبه شورای شهر ایلام مبنی شرکت‌های خدمات شهری و فضای سبز به فرمانداری ارسال شده اما متأسفانه هر دو بار به دلیل آنچه که فرمانداری آن را مغایر با قانون عنوان کرده است، رد شد.

 

البته روز یکشنبه مصوبه جدیدی داشتیم که احتمالاً امروز یا فردا به فرمانداری می‌رسد و پس از تأیید فرمانداری، شهرداری در اسرع وقت مناقصه برگزار و واگذاری شرکت‌ها به پیمانکار انجام خواهد شد.

 

پیگیری‌های خبرنگار فارس نشان می‌دهد امروز تمام یا بخشی از معوقات کارگران شهرداری ایلام بدون اعلام علت این تأخیر چهار ماهه پرداخت شده است.

 

 

شناسه خبر 75426