شناسه خبر:75451
1402/8/13 14:20:40

میلاد حضرت زهرا سلام‌الله علیها بود که حاج‌آقا روح‌الله بر بالای منبر برای دفاع از عزت و شرف ملت ایران فریاد برآورد و در مقابل کاپیتولاسیون ایستاد و با تکرار مواضع حق‌طلبانه در سخنرانی 13 آبان‌ماه همان سال، موضع خود را برای اعلای کلمه حق و درهم‌کوبیدن کاخ استکبار، اعلام کرد؛ اما رژیم طاغوت همین آغازین حرکت‌ها که از 15 خردادماه 42 شروع شده‌ بود را هم برنتافت و آیت‌الله خمینی (ره) را به ترکیه تبعید کرد و به‌این‌ترتیب چشم جهان با نخستین بارقه‌های ظلم‌ستیزی ملت ایران، روشن شد. اما این حرکت خروشان به اینجا ختم نشد و قله‌های متعددی داشت؛ 13 آبان‌ماه 57 و شهادت تعدادی از دانش‌آموزان، یکی از این قله‌ها بود که موجب خروشان‌تر شدن حرکت مردم و پیروزی انقلاب اسلامی شد. اما از آنجایی که ریشه حکومت فاسد شاه در کاخ سفید بود، دانشجویان خط امام لانه جاسوسی سرکرده دژخیمان جهان را هدف قرار داده و 13 آبان‌ماه 58 آن را تسخیر کرده و انقلاب دوم را رقم زدند.

امروز بعد از 45 سال از پیروزی انقلاب اسلامی شاید برای بسیاری از ما بازگشت به آن دوران در حد همین خطوط و کلمات باشد؛ قطعاً فقط آنانی که دوران خفقان و کشتار را درک کرده‌اند، می‌دانند حضور یک دانش‌آموز در تجمعات سال 57 به چه معنی بوده‌ است و دستگیر شدن توسط ساواک چه طعمی دارد و برای رسیدن به قله پیروزی انقلاب مردم چه خون‌هایی داده‌اند و چه خون‌ دل‌هایی خورده‌اند. با ایمان به خداوند و شاگردی در مکتب اهل‌ بیت علیهم‌السلام، صبر و استقامت به‌خرج دادند تا بتوانند بخشی از یاران آخرالزمانی موعود معهود باشند.اینک پس از گذشت بیش از 40 سال از آن حرکت مخلصانه، شاهد هستیم خداوند به مصداق مَنْ جَاءَ بِالْحَسَنَةِ فَلَهُ عَشْرُ أَمْثَالِهَا این موج خروشان را به ده‌ها برابر تبدیل کرده و از هر گوشه جهان فریاد استکبارستیزی بلند است؛ همان استکباری که قرن‌ها ملت‌های مظلوم را استعمار کرده و به زنجیر کشیده و سرمایه‌های مادی و معنوی آنان را به تاراج برده است و اینک بسیاری از این ملت‌ها به معجزه صبر و مقاومت ایمان آورده و در راه آزادی و استقلال خود از ددمنشی استکبار نهراسیده و بر هدف متعالی خود پای‌ می‌فشارند و همین استقامت بوده و هست که هرروز بر ترک‌های پیکره پوشالی کفر و ظلم می‌افزاید.

اگر امروز ملت مظلوم فلسطین هر لحظه کشته می‌دهد، اما ذره‌ای عقب نمی‌نشیند، نشان از ایمان به معجزه صبر و مقاومت است؛ درحالی که همین ملت 50 سال پیش در فاجعه صبرا و شتیلا بسیار کشته دادند و نتوانستند ضربه‌ای به دشمن صهیونیستی وارد کنند. امروز هم اگرچه خون می‌دهند، محرومیت و درد تحمل می‌کنند، اما مقتدرانه به‌گونه‌ای میدان‌داری می‌کنند که ضمن وارد آوردن ضربات کوبنده به دشمن صهیونیستی، پیام مظلومیت ملت خود را به گوش جان ملل جهان برسانند.

آری ما امروز پژواک فریاد حق‌طلبانه حضرت امام (ره) در 15 خردادماه و بعدها 13 آبان‌ماه 43 را از کوچه‌های غزه، لبنان، سوریه، خیابان‌های لندن، پاریس و نیویورک می‌شنویم؛ چراکه امام خمینی ادامه‌دهنده راه همان پیامبر عظیم‌الشأن صلوات‌الله علیه و آله است که قلب انسان‌ها را مخاطب قرار می‌داد و همه ما در این نقطه از تاریخ با تداوم آن راه قدم به قدم به حکومت خاتم‌‌‌الاوصیا عجل‌الله فرجه‌الشریف نزدیک می‌شویم.

شناسه خبر 75451