شناسه خبر:75475
1402/8/14 09:36:40

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره حفاظت محیط زیست بیجار گفت: دو نفر شکارچی متخلف که اقدام به شکار غیرمجاز کبک کرده بودند، در این شهرستان دستگیر شدند.

علی‌اصغر هدایت‌زاده روز شنبه اظهار کرد: در گشت و کنترل نیروهای اجرایی اداره محیط زیست شهرستان بیجار، در مناطق تحت حفاظت این دو نفر شکارچی شناسایی و دستگیر شدند.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه این متخلفان پنج قطعه کپک را شکار کرده بودند، ادامه داد: از این شکارچیان یک قبضه اسلحه هم کشف و ضبط شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بیجار یادآور شد: مراتب این تخلف صورت جلسه و پرونده این شکارچیان برای صدور حکم به مرجع قضائی ارسال شد.

هدایت‌زاده گفت: محیط‌بانان با همه توان، به طور شبانه روز از سرمایه‌های ملی آیندگان حفاظت و حراست می‌کنند و از مردم طبیعت دوست شهرستان درخواست داریم با شماره رایگان 1540 دریافت نظرات، پیشنهادات و انتقادات و گزارش‌های زیست‌محیطی خود را با ما در میان بگذارند.

کردستان دارای 16 پاسگاه محیط بانی و پنج منطقه حفاظت شده شامل منطقه چلچمه و سارال با 97 هزار هکتار، منطقه حفاظت شده بیجار با وسعت 32 هزار هکتار، منطقه بدر و پریشان قروه با وسعت 43 هزار هکتار، منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان با وسعت 57 هزار هکتار و منطقه عبدالرزاق سقز با وسعت 39 هزار هکتار و پناهگاه حیات وحش زریوار با وسعت سه هزار هکتار و دو اثر طبیعی ملی و چندین منطقه شکار ممنوع است که این استان را در زمره منحصربفرد ترین نقاط کشور به لحاظ تنوع گونه‌های جانوری و گیاهی قرار داده است.

شناسه خبر 75475