شناسه خبر:75500
1402/8/14 11:12:31

سپهرغرب-گروه فرهنگی:نویسنده کتاب «مارقه الروم» گفت: مقام معظم رهبری بشارت دادند ما به قله ظهور نزدیک شدیم و مومنان باید در برابر حوادث و شدائد و رنج‌های کودکان فلسطینی صبور باشیم چون انّ مع العسر یسرا.

کتاب «مارقه الروم» با حضور مصطفی امیری نویسنده اثر، معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران حجت الاسلام حسین آبادی، نویسنده و کارشناس قرآن و نهج البلاغه حجت الاسلام علی رهبر و زائران و علاقه مندان امام عصر (عج) در مسجد مقدس جمکران رونمایی شد.
مصطفی امیری پژوهشگر و نویسنده مباحث مهدویت درباره تازه‌ترین اثرش با نام «مارقه الروم» گفت: آیات ابتدایی سوره روم از اعجازهای قرآن است. از ابعاد اعجاز قرآن و صدق نبوت پیامبر اکرم پیشگویی از آینده است ازجمله در آیات ابتدایی سوره روم. ترجمه آن این است که رومی‌ها در منطقه شام از ایرانیان شکست خوردند و بعد از حوادثی قرآن پیش‌گویی می‌کند و در این وعده دوم مؤمنان نیز شادمان خواهند شد. مفسر گران‌قدر آیت‌الله جوادی آملی می‌فرمایند دو امپراتوری بزرگ آن زمان یعنی ایران و روم در منطقه شام و فلسطین تقابل نظامی داشتند و البته رومی‌ها در این جنگ شکست خوردند. پیروزی ایرانی‌ها در منطقه فلسطین اتفاق افتاد.
 
وی درباره تکرار سنت الهی در تاریخ افزود: آیات ابتدایی سوره روم با وعده الهی آغاز می‌شود. آیات پایانی هم با وعده الهی است. وَعْدَ اللَّهِ لَا یُخْلِفُ اللَّهُ وَعْدَهُ. این وعده الهی است و وعده الهی تخلف‌ناپذیر است. اولین آیه سوره روم شکست رومی‌هاست. غُلِبَتِ الرُّومُ فِی أَدْنَی الْأَرْضِ این «ادنی الارض» اعجاز علمی قرآن را نمایش می‌دهد. اما این شکوه و اقتدار ایرانیان مجدد در عصر ظهور تکرار خواهد شد. در روایات آینده پژوهی مهدوی در کتب شیعی ایرانیان این بار در کسوت پیروان اهل‌بیت در غالب مؤمنان شیعی، مجاهدان مسلمان در عصر ظهور رومی‌ها را در منطقه شام و فلسطین شکست خواهند داد. و این بار «عند قیام القادم» یعنی هنگامه ظهور. «ویفرح المؤمنون بنصرالله» یعنی با نصرت الهی این وعده الهی انجام خواهد شد. و این را می‌دانیم هربار خداوند وعده می‌دهد تخلف‌ناپذیر است و قطعاً انجام خواهد شد.
 
این نویسنده درباره انتخاب سوره روم برای این کتاب گفت: سوره روم از سوره‌هایی است که تلاوتش در شب قدر استحباب مؤکد دارد. و امام صادق برای عظمت این سوره قسم جلاله خورده‌اند. تدبر در آیات ابتدایی این سوره مشخص می‌شود داستان تقابل جبهه حق با باطل است. همان‌طور که جبهه باطل اخیراً در سخنرانی 25 اکتبر آقای نتانیاهو نخست‌وزیر نامشروع رژیم اسرائیل به زعم باطل خودشان اعلام کرد ما جبهه نور، سپاه مقابل ما جبهه ظلمت و تاریکی و ما پیروز خواهیم شد درحالی‌که وعده الهی دقیقاً برعکس است. وعده قرآن طبق آیات سوره اسرا و سوره روم قطعاً محور شیعی در این جنگی که تازه آغاز شده است و بعد از حضور مارقة الروم در فلسطین به اوج خواهد رسید منتهی خواهد شد به پیروزی محور مقاومت شیعه ان‌شاء الله.
 
حجت الاسلام امیری در پاسخ به این سوال که آیا اهل‌بیت برای حوادث آخرالزمان بیاناتی داشته‌اند، افزود: در کتب شیعی اهل بیت برای رصد تحرکات دشمنان احادیثی را فرموده‌اند ازجمله سلسله حوادث فتنه شام. سفیانی آخرین حادثه فتنه شام و اولین نشانه حتمی ظهور است. یعنی طبق آنچه در روایات ذکر شده از وقتی سفیانی می‌آید بین اولین نشانه حتمی ظهور تا خود فرآیند قیام حضرت از کنار کعبه کمتر از دو سال فاصله است. اینکه مقام معظم رهبری بشارت می‌دهند ما به قله ظهور نزدیک شده‌ایم و مؤمنان به جبهه حق باید استقامت کنند باید در برابر حوادث و شدائد و رنج‌های کودکان فلسطینی صبور باشیم چون انّ مع العسر یسرا. قله ظهور به آسانی به دست نخواهد آمد. با مجاهدت و مبارزه به دست می‌آید. از شهید سلیمانی پرسیدند آیا مسئله فلسطین با مذاکره حل خواهد شد؟ ایشان گفت هرگز این اتفاق نخواهد افتاد فقط با مبارزه است که دشمن غدار عقب‌نشینی خواهد کرد. دکترین قرآن هم در سوره اسرا و روم بر همین استوار است. ما باید از قرآن الهام بگیریم. اینکه مقام معظم رهبری می‌فرمایند پیروزی جبهه مؤمنان در سرزمین فلسطین است متأثر از فرامین قرآنی است.
 
وی در بخش پایانی صحبت‌های خود گفت: آن شا الله این کتاب بشارتی باشد برای مجاهدان مسلمان و التیامی باشد بر رنج و آلام مستضعفان و استغاثه کودکان مظلوم و شهید فلسطین.
 
 

شناسه خبر 75500