شناسه خبر:75555
1402/8/15 12:40:46

امام‌جمعه لالجین با بیان اینکه صدای مردم حسام‌آباد درباره «پُل روگذر قطار» به جایی نمی‌رسد، گفت: چه اشکالی داشت معاون رئیس‌جمهور به اندازه فرصت صرف ناهار در لالجین و بازدید از مغازه‌ها، برای شنیدن مشکلات و دغدغه‌ها از سوی امام‌جمعه، شورا و بزرگان شهر وقت می‌گذاشت؟!

حجت‌الاسلام حسین محققی در جلسه شورای اداری بخش لالجین که با حضور فرماندار بهار، نماینده بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی، بخشدار لالجین و مدیران دستگاه‌های اجرایی در سالن اجتماعات بخشداری لالجین برگزار شد، ابراز کرد: اقدامات و کارهای برجسته در حد جایگاه و آوازه شهر جهانی سفال، انجام شود.

حجت‌الاسلام محققی به خواسته مردم روستای حسام‌آباد اشاره کرد و گفت: صدای اهالی روستای حسام‌آباد به هیچ جایی نمی‌رسد و کار پُل روگذر قطار (راه دسترسی روستای حسام‌آباد) به‌صورت کامل انجام نشده و بر این راه دسترسی، خطراتی محتمل است و جهت جلوگیری از ایجاد مشکلات، باید پروژه تکمیل شود.

وی به مشکلات فاز دو شهرک صنعتی لالجین اشاره کرد و افزود: با همه پیگیری‌ها و رفت‌وآمدها، مشکلات حل نشده و با ترک فعل برخی افراد که به‌صورت علنی انجام شده، برخورد نمی‌شود؛ این درحالی است که با کم‌کاری مردم برخورد و قانون در مورد آنان، کاملاً اجرا می‌شود.

وی خواستار تعیین تکلیف سریع‌تر مسکن ملی شهر لالجین شد و ابراز کرد: ادارات متولی در راستای تعیین تکلیف مسکن ملی لالجین همت کنند؛ زیرا بسیاری از متقاضیان بلاتکلیف مانده‌اند.

این مقام مسئول تصریح کرد: لالجین در بسیاری از حوزه‌ها ازجمله تأمین آب آشامیدنی شهر همدان مساعدت داشته و باید نگاه استان به پروژه‌های این شهر ازجمله فاضلاب، ویژه باشد.

وی ادامه داد: در رابطه با پروژه فاضلاب لالجین، اعتبارات از کجا و توسط چه کسی باید تأمین شود؟

این مقام مسئول خواستار روشنگری درخصوص اعتبارات در اختیار نماینده مجلس شد و گفت: سهم لالجین از محل اعتبارات در اختیار نماینده چقدر بوده و در چه پروژه‌هایی هزینه شده است؟

وی با بیان اینکه مبنای عملکرد مدیران اقدامات انجام‌شده در حد نام لالجین است، اذعان کرد: نگرانی اصلی ما نظام اسلامی به‌عنوان میراث امام و شهدا است و درباره مسائل مرتبط با نظام با هیچ‌کس تعارفی نداریم.

حجت‌الاسلام محققی اظهار کرد: چه اشکالی داشت معاون رئیس‌جمهور به اندازه فرصت صرف ناهار در لالجین و بازدید از مغازه‌ها، برای شنیدن مشکلات و دغدغه‌ها از سوی امام‌جمعه، شورا و بزرگان شهر وقت می‌گذاشت؟!

* نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس: ما زورمان به اوقاف نمی‌رسد

در ادامه نماینده مردم بهار و کبودراهنگ گفت: با وجود محدودیت‌های موجود و عدم تحقق منابع مالی و درآمدی دولت، تعهدات و اقدامات خوبی در حوزه‌های مختلف انجام شده است.

فتح‌الله توسلی اضافه کرد: حضور معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در لالجین به‌دلیل بازدید از آورده‌ها و میراث ما بوده است.

وی تصریح کرد: با وجود پیگیری‌ها و قول‌ رئیس‌جمهور مبنی بر حل مشکل وقفی بودن اراضی، متأسفانه ما زورمان به اوقاف نمی‌رسد و این ارگان همکاری لازم را ندارد؛ آنچه اوقاف می‌خواهد، فراتر از چیزی بوده که در توان ما است.

این مقام مسئول به پروژه فاز دو شهرک صنعتی لالجین اشاره کرد و گفت: پس از تصویب الحاق 40 هکتار برای ایجاد فاز دو شهرک صنعتی لالجین، قیمت‌گذاری اولیه توسط شرکت شهرک‌ها با نظر کارشناس دادگستری انجام شد که قیمت بالایی خورد و متقاضیان ناراضی هستند؛ چندین جلسه با این موضوع برگزار شده است و درنهایت دادستان بهار در این رابطه باید ورود کند و اقدام لازم را انجام دهد.

توسلی اظهار کرد: اعتبارات در اختیار نماینده طبق فرمول ارائه‌شده از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، هزینه می‌شود و در بخش لالجین نیز پروژه‌هایی از این محل اعتبار گرفتند.

وی تصریح کرد: نوسازی مدارس استان از اعتبار 282 میلیارد تومانی استان، 5.3 درصد به بهار و 3.5 درصد به کبودراهنگ اختصاص داد که با اعتراض ما مواجه شد و مبلغی به این مهم اختصاص یافت.

* فرماندار بهار: شهرستان بهار از محل اعتبارات «مناطق محروم» اعتباری دریافت نمی‌کند

در ادامه فرماندار بهار گفت: مدیران باید برای پیشبرد اهداف و اقدامات کمک کنند و مجموعه به‌صورت سیستماتیک و اجرایی پیش رود؛ گذر از بحران آب و حل مشکل بوی متعفن و فاضلاب لالجین، از برنامه‌های امسال در شهرستان بهار بوده است.

مجتبی فیض‌اللهی اضافه کرد: شهرستان بهار از محل مناطق محروم اعتباری دریافت نمی‌کند، این درحالی است که کبودراهنگ مبلغ 92 میلیارد تومان از اعتبار منطقه محروم می‌گیرد؛ بنابراین نماینده باید تمام تلاش خود را برای جبران این مهم به‌کار گیرد تا مشکلات منطقه رفع شود.

وی به پروژه نهضت ملی مسکن اشاره کرد و گفت: اقدامات مختلفی برای تأمین زمین و آغاز عملیات اجرایی مسکن ملی انجام شده و این مشکل به‌زودی رفع می‌شود.

این مقام مسئول اظهار کرد: در برخی از پروژه‌ها به‌دلیل کمبود اعتبارات، مشکلاتی وجود دارد که تلاش بر این است تا با حداقل منابع، حداکثر منافع را برای شهرستان به ارمغان آوریم.

* بخشدار لالجین: تبیین اقدامات دولت توسط رسانه‌ها، مشارکت مردم در انتخابات را افزایش می‌دهد

سپس بخشدار لالجین گفت: اقدامات عمرانی بسیار خوبی در سطح بخش با کمک و همت شهرداران و دهیاران انجام شده و این اقدامات دولت باید توسط رسانه‌ها برای مردم تبیین شود تا با مشاهده تلاش و همت خادمان مردم، شور و مشارکت در انتخابات بالا رود.

حمید میرزایی با اشاره به اصول چهارگانه انتخاباتی مد نظر مقام معظم رهبری، عنوان کرد: رهبری چهار اصل را برای اجرای انتخابات ایده‌آل مطرح کردند که امنیت، مشارکت، سلامت و رقابت چهار شاخص مد‌ نظر ایشان است؛ در راستای پایبندی به این اصول و برگزاری انتخابات پُرشور و سالم، کمیته‌های ستاد انتخابات در بخش لالجین فعال شده است.

 

شناسه خبر 75555