شناسه خبر:75660
1402/8/18 10:26:28
مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه:

کرمانشاه 1200 هکتار بافت فرسوده شهری دارد

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با اشاره به تدوین بسته‌های تشویقی برای بافت فرسوده، گفت: کرمانشاه یک هزار و 200 هکتار بافت فرسوده دارد.

رامین الماسی اظهار کرد: نگاه ویژه دولت به تحرک تولید مسکن باعث شکل گیری بسته تشویقی 19 گانه و ابلاغ آن شد و این بسته تشویقی صرفاً تسهیلات ساخت نیست بلکه تشویقی‌هایی نیز برای ساده‌تر شدن صدور پروانه و تراکم نیز هست که باید مردم ساکن در بافت‌های فرسوده برای استفاده از آن به شهرداری‌ها مراجعه کنند.وی افزود: هفته گذشته استاندار کرمانشاه نیز در جلسه شورای مسکن استان بر اطلاع‌رسانی‌های عمومی به ساکنان بافت‌های فرسوده برای استفاده از تسهیلات در نظر گرفته شده تاکید کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه تصریح کرد: خوشبختانه با پیگیری‌هایی که صورت گرفته بخش خصوصی وارد چرخه ساخت مسکن شده که بافت فرسوده شهری به عنوان یک ظرفیت ممتاز در حوزه ساخت و ساز می‌تواند مورد توجه ویژه فعالان این حوزه قرار گیرد.

الماسی تاکید کرد: سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی در بافت فرسوده یک کمک مناسب به بهبود وضعیت ساکنان این منطقه است.

وی خاطر نشان کرد: کرمانشاه یک هزار و 200 بافت فرسوده شهری دارد که می‌توان با نوسازی آنها علاوه بر افزایش ایمنی ساختمان‌ها رونق خوبی را در حوزه مسکن ایجاد کرد که یکی از اهداف دولت سیزدهم است.

شناسه خبر 75660