شناسه خبر:75671
1402/8/18 11:40:07

سپهرغرب-گروه ورزشی:رئیس هیئت وزنه‌برداری کرمانشاه گفت: پیگیری زیادی برای جذب اسپانسر به منظور حضور در رقابت‌های لیگ برتر وزنه برداری انجام دادیم، اما هیچکس حاضر نشد حامی مالی وزنه برداری کرمانشاه باشد.

احمد کریمی، با اشاره به غیبت کرمانشاه در رقابت‌های لیگ برتر وزنه برداری، اظهار کرد: علیرغم اینکه همواره یکی از قطب‌های اصلی وزنه‌برداری ایران بوده‌ایم، اما متاسفانه به دلیل نبود اسپانسر در در رقابت‌های لیگ برتر حضور نداریم.

 

وی افزود: طی ماه‌های گذشته رایزنی‌های زیادی را با صاحبان صنایع و سرمایه گذاران، برخی ارگانها، دانشگاه‌ها و... در استان انجام دادیم تا بتوانیم با کمک آنها یک تیم از کرمانشاه را راهی رقابت‌های لیگ برتر کنیم، اما متاسفانه هیچکس حاضر نشد از وزنه برداری استان حمایتی داشته باشد و همه از آن دوری می‌کنند.

وی ادامه داد: برای لیگ امسال حافظ قشقایی، کوروش پیری و حامد نوری در قالب تیم‌های شهرهای دیگر و کیانوش رستمی در قالب آزاد در رقابت‌های لیگ برتر وزنه برداری شرکت کردند.

کریمی خاطرنشان کرد: علاوه بر این ورزشکاران، پنج تا شش ورزشکار دیگر هم داریم که قابلیت و توان حضور در رقابت‌های لیگ را دارند، اما متاسفانه به دلیل اینکه تیمی نداریم در این رقابت‌ها حضور ندارند تا شایستگی‌های خود را نشان دهند.

وی تاکید کرد: اگر کرمانشاه یک تیم لیگ برتری در وزنه‌برداری داشت، می‌توانستیم با استفاده از این ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها حضوری قدرتمند در لیگ داشته باشیم و استعدادهای بیشتری را از کرمانشاه به وزنه برداری ایران معرفی کنیم. همچنین حضور در لیگ ایجاد انگیزه برای ورود بیشتر جوانان به این رشته هم بود.

رئیس هیئت وزنه برداری کرمانشاه یکی از راهکارهای نجات وزنه برداری کرمانشاه از سیر نزولی که از سالهای گذشته آغاز شده را حضور در رقابت‌های لیگ برتر عنوان کرد و گفت: باتوجه به اینکه هیچ اسپانسری در کرمانشاه برای کمک به وزنه برداری پای کار نمی آید، در تلاشیم در بحث استعدادیابی و حضور در رقابت‌های قهرمانی کشور نقش پررنگ‌تر و فعالی داشته باشیم.

وی متذکرشد: البته در این مسیر با چالش‌ها و مشکلاتی مانند نداشتن تجهیزات و وسایل تمرین هم مواجه هستیم که فدراسیون در این رابطه حمایت‌هایی را از ما داشته است.

کریمی اضافه کرد: طی ماه‌های گذشته فدراسیون وزنه برداری حدود 100 میلیون تومان را برای تعمیر و خرید تجهیزات به هیئت کمک کرد که آن را صرف تعمیر سالن، نورپردازی، تعمیرات سیستم تهویه و... کردیم. اخیرا هم حدود 100 میلیون تومان دیگر برای خرید وسایل تمرینی برای استان تخصیص داده شده است.

وی در پایان گفت: تمام تلاش خود را بکار گرفته ایم تا بتوانیم به وزنه برداری کرمانشاه یک تحرک و پویایی ببخشیم که البته در این راه به حمایت‌های مسئولین ورزش استان هم نیاز داریم.

شناسه خبر 75671