شناسه خبر:75797
1402/8/22 11:46:12

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه گفت‌: تنها استان غرب کشور هستیم که کتابخانه مرکزی نداریم که باید این موضوع به مطالبه عمومی تبدیل شود.

محمد‌امین بهرامی در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، اظهار کرد: کتابخانه به عنوان پایگاه فرهنگی و اجتماعی یک هسته فعال محسوب می‌شود.

 

وی با اشاره به نگاه مثبت دولت به فضاهای فرهنگی، ادامه داد: در دولت آیت‌الله رئیسی در بحث کتابخانه و ساخت کتابخانه‌های مرکزی اهتمام ویژه‌ای وجود دارد که با توجه به این اهتمام؛ ما نیز مطالبه تکمیل کتابخانه مرکزی را درخواست داریم.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه تصریح کرد: 16 سال از کلنگ‌زنی کتابخانه مرکزی کرمانشاه می‌گذرد، این زمان کمی برای تکمیل یک بنای فرهنگی نیست.

 

وی کتابخانه مرکزی کرمانشاه را مهم‌ترین ساختمان فرهنگی استان دانست و گفت: 30 فضای اصلی برای این کتابخانه از جمله انبار کتاب و مرکز مبادله کتاب، گالری و محل نمایش عکس، نگارخانه تخصصی، فضای سالمند، فضای کودک، سالن اجتماعات، کلاس آموزشی و غیره برای این کتابخانه تعریف شده است که مورد بی‌مهری قرار گرفته است.

 

بهرامی با بیان اینکه تنها کرمانشاه در بین 5 استان غرب کشور کتابخانه مرکزی نداریم، اضافه کرد: این کتابخانه خانه فرهنگی مردم کرمانشاه و کامل‌ترین فرهنگسرای استان است که باید به‌عنوان یک دغدغه فرهنگی مطالبه عمومی شود.

 

وی خاطرنشان کرد: در سفر رئیس جمهور 30 میلیارد برای آن تخصیص یافت، اما تاکنون 10 میلیارد تومان یعنی کمتر از 30 درصد آن جذب شده است.

 

این مسوول با بیان اینکه بنای اولیه این کتابخانه در 15 هزار مترمربع و هفت سقف تعریف شده است، اضافه کرد: در حال حاضر به‌دلیل عدم بودجه کافی برای تکمیل، دو سقف آن حذف و در 12 هزار مترمربع تعریف شده، البته در تلاش هستیم آن دو سقف حذف شده را دوباره اضافه کنیم.

 

وی برآورد حال حاضر برای تکمیل کتابخانه مرکزی کرمانشاه را 120 میلیارد تومان اعلام کرد و متذکر شد: تکمیل کتابخانه مرکزی کار راحتی است به شرط اینکه مطالبه عمومی صورت گیرد.

 

وی خاطرنشان کرد: از سال 91 تا 95 هیچگونه اعتباری به پروژه اختصاص نیافته، پروژه از سال قبل عملا شروع به کار کرده است، الان 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

شناسه خبر 75797