شناسه خبر:75805
1402/8/22 11:58:01

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کرمانشاه گفت: به دنبال تدوین یک برنامه و نقشه‌راه راهبردی در حوزه جذب سرمایه‌گذاری خارجی به ویژه از اقلیم کردستان عراق هستیم.

محمدطیب صحرایی، در نشست با سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در اربیل عراق که با محوریت جذب سرمایه گذاری از اقلیم کردستان عراق برگزار شد، عنوان کرد: روند رو به رشد تعاملات کرمانشاه با بخش عربی و کردی کشور عراق می‌تواند فرصت‌ها و ظرفیت‌های خوب و تحول آفرینی را برای استان فراهم کند.

وی افزود: در این میان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در اربیل یک ظرفیت‌ مناسب و راهگشا برای شناخت بهتر و عمیق‌تر از بازار صادراتی اقلیم کردستان و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف در این منطقه است.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته مراودات کرمانشاه با اقلیم کردستان عراق به یک سطح مناسب رسیده و ما کاملا آماده ورود به فاز اجرایی و عملیاتی کردن پروژه‌های سرمایه‌گذاری توسط کارآفرینان اقلیم کردستان هستیم.

وی یادآور شد: فرصت‌های سرمایه‌گذاری بسیار مناسبی در حوزه‌های مختلف وجود دارد که باید از آن‌ها برای افزایش تولیدات صادرات محور و ایجاد اشتغال پایدار استفاده کنیم.

صحرایی از منطقه آزاد قصرشیرین به عنوان بستری مناسب برای سرمایه‌گذاری نام برد و گفت: تلاش می‌کنیم با استفاده از ظرفیت کنسولگری ایران در اربیل، فرصت‌های سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد قصرشیرین را به سرمایه‌گذاران اقلیم کردستان معرفی کنیم.

به گزارش ایسنا، سرکنسول ایران در اربیل عراق هم در این نشست عنوان کرد: طی این سال‌ها تلاش‌های بسیاری برای برقراری امنیت در مسیر خسروی به بغداد صورت گرفته و خوشبختانه در اربعین امسال خسروی یکی از امن ترین مسیرها بود.

نصرالله رشنودی افزود: ظرفیت‌های بسیار خوب و ممتازی در زمینه صادرات و بازرگانی در این منطقه وجود دارد که باید از آن‌ها برای توسعه کشور و استان کرمانشاه استفاده کرد.

رشنودی عنوان کرد: سرمایه‌گذاران اقلیم کردستان در حوزه‌های مختلف نیازمند مشوق‌هایی مانند زمین رایگان، معافیت‌های مالیاتی و امنیت سرمایه‌گذاری و فراهم کردن بسترها هستند که باید مدیران استانی به این موارد به شکل جدی توجه کنند.

شناسه خبر 75805